Phân bố thời gian nói trong tiết học tiếng Anh lớp 1 và 2 tại các trường tiểu học trên địa bàn tỉnh Quảng Trị: thực trạng và một số khuyến nghị
Tóm tắt
Teaching English as an elective subject in grades 1 and 2 has been widely implemented and has achieved many positive results, meeting the goals of the 2018 General Education Curriculum. Pilot teaching in many educational institutions has revealed numerous difficulties for teachers in helping learners actively participate in learning activities and transmit the active role from teachers to students. The study collected quantitative and qualitative data from 40 teachers and 60 grade 1 and 2 students using two tools: questionnaire and interview. Research shows that balancing “student talking time” and “teacher talking time” in a learner-centered way is very important and should be done early to create a cutting-edge curriculum, progress, and meet the goals of education that Vietnam is aiming for. The result can be extended to apply to teaching other subjects at the elementary level.
Tài liệu tham khảo
Allwright, R. L. (1981). What Do We Want Teaching Materials for. English Language Teaching Journal, 36(1), 5-18. https://eric.ed.gov/?id=EJ252348
Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông chương trình môn Tiếng Anh (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/12018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge University Press.
Cardenas, F. L. (2013). Teacher talking time vs. student talking time: Fostering speaking in the EFL classroom. Universidad Austral de Chile.
Cicerchia, M. (2020). Three methods of teaching reading. Touch-type Read and Spell.
Kareema, M. I. F. (2014). Increasing student talk time in the ESL classroom: An investigation of teacher talk time and student talk time. Conference: The International Symposium of SEUSL.
Lê Thị Thu Liễu, Nguyễn Kim Dung, Huỳnh Xuân Nhựt (2014). Dạy tiếng Anh cho học sinh tiểu học tại tỉnh Tiền Giang - vai trò của thời khóa biểu và môi trường học tập. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh, 59, 60-69.
Nguyễn Lộc, Phạm Nguyễn Trung Hậu (2021). Một số phương pháp dạy học tiếng Anh theo định hướng học tập trải nghiệm cho học sinh tiểu học. Tạp chí Khoa học Quản lí giáo dục, 2(30), 74-82.
Nunan, D. (1999). Second Language Teaching and Learning. Boston: Heinle & Heinle publishers.
Nunan, D. (2010). Teaching English to young learners. Anaheim University.
Riley, J. (2006). Language and literacy 3-7: Creative approaches to teaching. London: SAGE.
Riley, T. (1999). The Wiley handbook of reading remediation. John Wiley & Sons, Inc.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .