Thiết kế hoạt động ngoài trời cho trẻ mầm non theo định hướng giáo dục STEAM
Tóm tắt
Faced with the requirements of innovation in general education programs, especially preschool education programs, equipping knowledge on applying modern educational methods to design educational activities for children in preschools is extremely necessary to meet the requirements of educational innovation in preschools today. The article introduces the results of theoretical research and proposes a process of applying STEAM education to design outdoor activities for preschool children and provides specific illustrations. Implementing the process of applying STEAM education to design outdoor activities for preschool children will contribute to improving training effectiveness, meeting practical requirements.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2021). Chương trình giáo dục mầm non (ban hành kèm theo Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A., & Landes, N. (2006). The BSCS 5E instructional model: Origins and effectiveness. Colorado Springs, 5, 88-98.
Đoàn Anh Chung, Trần Anh Đức, Vũ Thị Đức Hạnh, Mào Thị Huyền Nhớn (2022). Ứng STEAM trong giáo dục nghệ thuật cho trẻ mầm non. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Tây Bắc, 29, 97-101.
Hoàng Thị Phương (2023). Giáo trình Lí luận và phương pháp hướng dẫn trẻ làm quen với môi trường xung quanh. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Thành Hải (2020). Giáo dục STEM/STEAM: Từ trải nghiệm thực hành đến tư duy sáng tạo. NXB Trẻ.
Nguyễn Vinh Hiển (2019). Tiếp cận dạy học STEAM trong giáo dục phổ thông hiện nay. Tạp chí Giáo dục, 459, 1-8.
Piaget, J. (1996). Tuyển tập tâm lí học. NXB Giáo dục.
Quigley, C. F., & Herro, D. (2016). “Finding the joy in the unknown”: Implementation of STEAM teaching practices in middle school science and math classroom. Journal of Science Education and Technology, 25(3), 1-17.
Tezer, M., & Cumhur, M. (2017). Mathematics through the 5E Instructional Model and athematical Modelling: The Geometrical Objects. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 13(8), 4789-4808.
Vygotsky, L. X. (1997). Tuyển tập tâm lí học. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .