Hướng dẫn sinh viên ngành giáo dục tiểu học sử dụng kĩ thuật Kipling (5W1H) trong dạy học môn Lịch sử và Địa lí lớp 5

Các tác giả

  • Trần Thị Giao Xuân Trường Đại học Đồng Tháp

Tóm tắt

In order for students to always be positive and proactive in exploring, in the process of acquiring knowledge, teachers are required to always innovate in teaching methods, teaching techniques, and appropriate teaching forms. Kipling (5W1H) is a teaching technique that includes a system of questions that help students actively participate in the process of learning knowledge with the help of teachers in an easy, easy-to-understand and memorable way is about historical events at the elementary level. The article presents some characteristics and implementation methods of the Kipling technique in teaching, from instructions on using the Kipling technique to some specific content areas of Grade 5 History and Geography subject for students majoring in primary education not only have access to but also proficiently use a combination of teaching techniques, including 5W1H thinking techniques, to apply in practical teaching work after graduation.

Tài liệu tham khảo

Benaddi, H., Hannad, Y., El Kettani, E., & Askour, M. (2022). Innovation in Public Services: The Case of Moroccan Government. Lex localis-Journal of Local Self-Government, 20(4), 989-1010. https://doi.org/10.4335/20.4.989-1010(2022)

Bộ GD-ĐT (2018a). Chương trình giáo dục phổ thông môn Lịch sử và Địa lí (cấp Tiểu học) (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Bộ GD-ĐT (2018b). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Bobbert, Y., Scheerder, J., & Timmermans, T. (2022). Perspectives from 50+ Years’ Practical Zero Trust Experience and Learnings on Buyer Expectations and Industry Promises. In Science and Information Conference (pp. 864-881). Cham: Springer International Publishing.

Gim, J., Lee, S., & Joo, W. (2018). A study of prescriptive analysis framework for human care services based on CKAN cloud. Journal of Sensors, 1, 6167385. https://doi.org/10.1155/2018/6167385

Hoàng Thị Thoa (2017). Sử dụng kĩ thuật tư duy 5W1H nhằm phát huy tính tích cực, chủ động học tập và nâng cao năng lực làm bài thi trắc nghiệm cho học sinh áp dụng cho chương II (phần 2) Lịch sử 12 cơ bản. Sáng kiến kinh nghiệm, Trường Trung học phổ thông Lê Viết Tạo, Thanh Hoá.

Nguyễn Lăng Bình (chủ biên), Đỗ Hương Trà (2017). Dạy và học tích cực - Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học. NXB Đại học Sư phạm.

Nguyễn Trà My, Phạm Đỗ Văn Trung (đồng chủ biên, 2023), Nguyễn Khánh Băng, Trần Thị Ngọc Hân, Trần Văn Nhân, Nguyễn Chí Tuấn (2023). Lịch sử và Địa lí lớp 5 (Bộ Chân trời sáng tạo). NXB Giáo dục Việt Nam.

Schillo, R. S., & Robinson, R. M. (2017). Inclusive innovation in developed countries: The who, what, why, and how. Technology Innovation Management Review, 7(7), 34-46.

Đã Xuất bản

28.06.2024

Cách trích dẫn

Trần, T. G. X. (2024). Hướng dẫn sinh viên ngành giáo dục tiểu học sử dụng kĩ thuật Kipling (5W1H) trong dạy học môn Lịch sử và Địa lí lớp 5. Tạp Chí Giáo dục, 24(đặc biệt 7), 84–88. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2318

Số

Chuyên mục

Các bài báo