Yếu tố ảnh hưởng tới khả năng học tiếng Anh chuyên ngành của sinh viên khối Kĩ thuật: Nghiên cứu trường hợp tại Trường Đại học Công nghệ Đồng Nai
Tóm tắt
In today’s world of international integration, businesses particularly require an adequate command of English, especially the ability to understand specialized English terms and documents. Therefore, it is crucial to examine the factors that affect engineering students’ ability to learn specialized English. This is the objective of the current study, which is a case study conducted at the Automotive Technology faculty, Dong Nai University of Technology. The author conducted a survey with 232 students majoring in Automotive Technology. The research results show that, among the 04 proposed factors affecting Automotive Technology students’ ability to learn specialized English, the personal factor exerted the strongest influence. By identifying and evaluating the level of influence of each factor, practical solutions can be found to improve the ability of engineering students to learn specialized English in general in the contemporary period.
Tài liệu tham khảo
Carhill, A., Suárez-Orozco, C., & Páez, M. (2008). Explaining English language proficiency among adolescent immigrant students. American Educational Research Journal, 45(4), 1155-1179.
Chou, C. E. (2007). Factors affecting language proficiency of English language learners at language institutes in the United States. http://search.proquest.com/docview/ 304740127? accountid=14782
Đào Thị Thu Hương, Đào Thị Thu Hiền (2022). Các nhân tố ảnh hưởng đến hiệu quả học tập Tiếng Anh của sinh viên nhóm các trường đại học công lập bậc trung tại Việt Nam. Tạp chí Dạy và học ngày nay, số tháng 4, 31-44.
Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford: OUP. Gradman, H. L., & Hanania, E. (1991). Language learning background factors and ESL proficiency. The Modern Language Journal, 75(1), 39-51.
Hair, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2016). A primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) (1st ed.). Thousand Oaks, CA: Sage publications.
Huang, L., & Wang, J. (2023). A Corpus-based Study on Automobile English Vocabulary Teaching. In Proceedings of the 2023 8th International Conference on Distance Education and Learning (pp. 178-184).
Lê Thị Ánh Tuyết, Nguyễn Thị Hồng Anh, Nguyễn Hoàng Linh Phương (2021). Cải thiện kĩ năng nói cho sinh viên năm thứ nhất chuyên ngành Tiếng Anh, Trường Đại học Mở Hà Nội thông qua hoạt động nhóm. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Mở Hà Nội, 86, 1-8.
Liu, X. (2023). A study on the learner autonomy in learning english to chinese efl students in shandong institute of science and technology vocational college. The EUrASEANs: Journal on Global Socio-economic Dynamics, 5(42), 194-207. https://doi.org/10.35678/2539-5645
Luo, M., DeWitt, D., & Alias, N. (2024). The Effectiveness of a Technical Communication Module for Automobile Manufacturing Students at Vocational Colleges. Journal of Business and Technical Communication, 38(2), 137-166. https://doi.org/10.1177/10506519231217998
Nguyễn Hoàng Anh, Mai Việt Shin, Huỳnh Thanh Công (2024). Xu hướng ứng dụng thành tựu công nghệ 4.0 trong công nghiệp ô tô. Tạp chí Khoa học và Kinh tế phát triển, Trường Đại học Nam Cần Thơ, 28, 15-25.
Trần Thị Duyên, Hoàng Ngọc Tuệ, Lê Thị Hương Giang, Vũ Thị Nhung, Bùi Thị Thu Giang, Cao Thị Hải Hằng (2019). Đánh giá chương trình tiếng Anh chuyên ngành tại một trường đại học của Việt Nam. VNU Journal of Foreign Studies, 35(5), 41-53.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .