Ứng dụng công nghệ 3D - thực tế ảo tăng cường (AR) vào dạy học theo định hướng giáo dục STEM cho sinh viên ngành Giáo dục tiểu học, Trường Đại học Phú Yên

Các tác giả

  • Phạm Ngọc Thịnh Trường Đại học Phú Yên

Tóm tắt

STEM education has been integrated into primary school curricula to provide students with a learning experience that combines theory with creative practice through the use of 3D technologies such as 3D images, 3D videos, virtual reality (VR), and augmented reality (AR) related to lessons and topics. This learning approach becomes more engaging for students when they are allowed to experience it, making lessons more interesting and attractive. In particular, the content of primary school topics is highly suitable for organizing STEM-oriented thematic teaching to develop learners' competencies. This article discusses the “Application of 3D technology - Augmented Reality (AR) in STEM education for primary education students at Phu Yen University” to meet the standards of general education teachers and the requirements of implementing the 2018 General Education Program after graduation.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Bộ GD-ĐT (2023). Tài liệu tập huấn triển khai thực hiện giáo dục STEM cấp tiểu học tiếp cận theo Chương trình giáo dục phổ thông 2018.

Nguyễn Thị Nga (chủ biên), Tăng Minh Dũng, Vũ Như Thư Hương, Lê Thái Bảo Thiên Trung, Nguyễn Lâm Hữu Phước (2021). Hướng dẫn dạy học theo định hướng giáo dục STEM ở bậc Tiểu học. NXB Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.

Nguyễn Thanh Phong, Nguyễn Ngọc Trường, Trần Thị Ngọc Ánh (2024). Đề xuất quy trình triển khai thực tế tăng cường trong dạy học “Điện học. Điện từ học” Vật lí 11 thông qua sử dụng học liệu số Mozaik 3D. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Thái Nguyên, 229(1/S), 3-10.

Tuan, B. A., Pho, K. H., Huy, L. M., & Wong, W. K., (2019). STEMTech model in ASEAN universities: An empirical research at Can Tho University. Journal of Management Information and Decision Sciences (JMIDS). 22(2), 107-127.

Tsupros, N., Kohler, R., & Hallinen, J. (2009). STEM Education: A project to identify the missing components. Intermediate Unit 1: Center for STEM Education and Leonard Gelfand Center for Service Learning and Outreach, Carnegie Mellon University, Pennsylvania.

Vụ Giáo dục Tiểu học - Bộ GD-ĐT (2023). Tài liệu tập huấn Giáo dục STEM cấp tiểu học.

White, D. W. (2014). What is STEM education and why is it important? Florida Association of Teacher Educators Journal, 1(14), 1-8.

Đã Xuất bản

30.11.2024

Cách trích dẫn

Phạm, N. T. (2024). Ứng dụng công nghệ 3D - thực tế ảo tăng cường (AR) vào dạy học theo định hướng giáo dục STEM cho sinh viên ngành Giáo dục tiểu học, Trường Đại học Phú Yên. Tạp Chí Giáo dục, 24(11), 91–97. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2750

Số

Chuyên mục

Các bài báo