Hoạt động học tập tiếng anh của sinh viên ngành Văn hóa học, Trường Đại học Văn hóa Thành phố Hồ Chí Minh: thực trạng và một số khuyến nghị

Các tác giả

  • Vũ Thị Kim Ngân Trường Đại học Văn hóa Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

The goal of training non-English majored students to reach Level 3 (B1) in Vietnamese Standardized Test of English Proficiency is an important issue in higher education in recent years. The purpose of this article is to analyze the current situation of English learning activities in mainstream and extra-curricular of students of Culturology at Ho Chi Minh city University of Culture. The quantitative research sample is a group of 158 students of Culturology participating in the questionnaire survey. The study results indicate some problems and limitations in English learning activities at the university, including study motivation, the training program, learning environments, curricular schemes; therefore, the author proposes some recommendations which may be applied to improve this state of affairs in the near future.

Tài liệu tham khảo

Bartkus, K. R., Nemelka, B., Nemelka, M., & Gardner, P. (2012). Clarifying the Meaning of Extracurricular Activity: A Literature Review of Definitions. American Journal of Business Education, 5(6), 693-704. https://doi.org/10.19030/ajbe.v5i6.7391

Bộ GD-ĐT (2014). Thông tư số 01/2014/TT-BGDĐT ngày 24/01/2014 ban hành Khung năng lực ngoại ngữ 6 bậc dành cho Việt Nam.

Hoàng Thị Mỹ Nga, Nguyễn Tuấn Kiệt (2016). Phân tích các nhân tố tác động đến động lực học tập của sinh viên kinh tế Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ, 46, 107-115.

Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-centred Approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Nguyễn Đình Thọ, Nguyễn Thị Mai Trang (2009). Nghiên cứu khoa học trong Quản trị kinh doanh. NXB Thống kê.

Phạm Minh Hạc (2002). Tuyển tập Tâm lí học. NXB Giáo dục.

Richards, J. C., & Schmidt, R. W. (2010). Longman Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics (fourth edition). London: Longman (Pearson Education).

Thủ tướng Chính phủ (2008). Quyết định số 1400/QĐ-TTG ngày 30/9/2008 về việc phê duyệt đề án “Dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2008-2020”.

Trịnh Quốc Lập, Bùi Thị Mùi (2013). Xây dựng môi trường học tập của sinh viên trong lớp học theo học chế tín chỉ. Kỉ yếu Hội thảo khoa học toàn quốc “Tâm lí học và vấn đề cải thiện môi trường giáo dục hiện nay”, Hội Khoa học tâm lí - giáo dục Việt Nam, 92-95.

Tải xuống

Đã Xuất bản

20.11.2021

Cách trích dẫn

Vũ , T. K. N. (2021). Hoạt động học tập tiếng anh của sinh viên ngành Văn hóa học, Trường Đại học Văn hóa Thành phố Hồ Chí Minh: thực trạng và một số khuyến nghị . Tạp Chí Giáo dục, 514(2), 34–39. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/284

Số

Chuyên mục

Các bài báo