Thực trạng quản lí hoạt động trải nghiệm cho trẻ ở các trường mầm non huyện Tân Trụ, tỉnh Long An
- Từ khóa:
- Management
- experience
- preschool
- Tan Tru
- Long An
Tóm tắt
Educating children through experiential activities is an important task that educational and training management levels pay special attention to in the process of educating children. Managing experiential activities for children in preschools needs to be analyzed based on the following functions: planning; organizing; directing and checking, evaluating. The article analyzes the current status of experiential activities management functions for children in preschools in Tan Tru district, Long An by survey method through questionnaires. The research results show that managers and teachers evaluate the implementation of experiential activities management functions for children in preschools in Tan Tru district, Long An province at a fairly good level. However, this result is not too outstanding, showing that a number of managers and teachers assess that these functions are still limited. Therefore, the management of experiential activities for children in preschools in Tan Tru district, Long An province needs to be implemented more thoroughly with key measures to improve the quality and effectiveness of experiential activities for children throughout the schools.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 về việc ban hành Chương trình giáo dục mầm non.
Dockett, S., & Perry, B. (2004). Starting school: Perspectives of Australian children, parents and educators. Journal of Early Childhood Research, 2(2), 171-189. https://doi.org/10.1177/1476718X040429
Dockett, S., Perry, B., & Kearney, E. (2012). Family transitions as children start school. Family Matters, 90, 57-67.
Đặng Thị Kiều Tiên (2023). Quản lí hoạt động giáo dục cho trẻ mẫu giáo ở các trường mầm non công lập, thành phố Tân An, tỉnh Long An. Luận văn thạc sĩ Quản lí giáo dục, Trường Đại học Sài Gòn.
Hoàng Thị Phương, Lã Thị Bắc Lý, Bùi Thị Lâm, Nguyễn Mạnh Tuấn, Nguyễn Thị Mỹ Dung, Vũ Thanh Vân (2018). Tổ chức hoạt động trải nghiệm cho trẻ mầm non. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2010). Đại cương khoa học quản lí. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Phan Trọng Ngọ, Lê Minh Nguyệt (2016). Giáo trình các lí thuyết phát triển tâm lí người. NXB Đại học Sư phạm.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .