Giáo dục kĩ năng sống cho trẻ 3-4 tuổi thông qua trò chơi đóng vai theo chủ đề: nghiên cứu trường hợp tại huyện Phú Xuyên, Hà Nội
Tóm tắt
Life skills are essential for every individual. The life skills of 3-4-year-old preschool children are developed through various forms of education, including thematic role-playing games. However, the effectiveness of this integrated approach varies across preschools. The article explores the current state of life skills education for 3-4-year-old children through thematic role-playing games at Bach Ha Preschool in Phu Xuyen District, Hanoi City. Based on this, it proposes fundamental measures to enhance the effectiveness of this educational activity. The research results indicate that while thematic role-playing is an important educational method in preschool education, the case study at Bach Ha Preschool shows that the outcomes of life skills education for 3-4-year-old children through this approach are only at an average level.
Tài liệu tham khảo
Abobo, F. (2012). Challenges facing implementation of life skills education in secondary schools in Trans-Nzoia West District, Kenya (Master’s thesis, Kenyatta University). Kenyatta University, Nairobi.
Đinh Văn Vang (2012). Giáo trình tổ chức hoạt động vui chơi cho trẻ mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nasheeda, A. (2008). Life skills education for young people: Coping with challenges. Counselling, Psychotherapy, and Health, 4(1), 19-25.
Nguyễn Ánh Tuyết (2020). Tâm lí học trẻ em lứa tuổi mầm non. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Thanh Bình (2012). Giáo trình chuyên đề giáo dục kĩ năng sống. NXB Đại học Sư phạm.
Peck, A. G. D. (2023). Enhancing High School Student Wellness and Success Through Life Skill Education and Positive Development (Doctoral dissertation, Alliant International University).
Vũ Thúy Hoàn, Đinh Văn Vang (2023). Giáo trình giáo dục kĩ năng sống cho trẻ mầm non. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .