Thực trạng hoạt động chuyển đổi số trong dạy học ở các trường tiểu học công lập Quận 8, Thành phố Hồ Chí Minh
Tóm tắt
International integration is driving digital transformation in education, making it an essential trend that has garnered attention and guidance from all levels of leadership. Digital transformation is expected to enhance the quality of education and meet the learning needs of students in the 4.0 era. Therefore, schools need to effectively implement digital transformation activities in teaching and learning. The results show that both administrators and teachers are well aware of the role and importance of digital transformation in teaching. However, besides the achievements, the process of digital transformation still faces some difficulties such as lack of infrastructure and technological equipment, teachers' hesitation in applying technology, limited digital learning resources, and limited application of modern teaching models. To promote digital transformation, public primary schools in District 8 need to focus on investing in infrastructure, improving teachers' digital competence, building a rich and diverse digital learning repository, and promoting the application of information technology in management. It can be said that digital transformation in teaching in District 8 has made encouraging progress. However, to build a modern and effective digital education environment, efforts are needed to overcome difficulties and challenges.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2023). Công văn số 4771/BGDĐT-CNTT, ngày 31/8/2023 về việc Hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ ứng dụng công nghệ thông tin, chuyển đổi số và thống kê giáo dục năm học 2023-2024.
Hoàng Sỹ Tương, Nguyễn Thị Mỹ Lộc, Nguyễn Thị Loan (2022). Chuyển đổi số trong giáo dục. NXB Thông tin và Truyền thông.
Rogers, D. L. (2016). The Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age. Columbia Business School Publishing.
Siebel, T. M. (2019). Digital transformation: Survive and thrive in an era of mass extinction. RosettaBooks.
Sở GD-ĐT Thành phố Hồ Chí Minh (2022). Quyết định số 1270/QĐ-SGDĐT, ngày 24/5/2022 về việc ban hành Kế hoạch triển khai tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số của Ngành Giáo dục và Đào tạo Thành phố Hồ Chí Minh giai đoạn 2022-2025, định hướng đến năm 2023.
Thủ tướng Chính phủ (2020). Quyết định số 749/QĐ-TTg ngày 03/6/2020 về phê duyệt “Chương trình Chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030”.
Thủ tướng Chính phủ (2022). Quyết định số 131/QĐ-TTg ngày 25/01/2022 về phê duyệt Đề án “Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022-2025, định hướng đến năm 2023”.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .