Phát triển văn hoá số ở các trường tiểu học công lập Quận 6, Thành Phố Hồ Chí Minh

Các tác giả

  • Nguyễn Thị Minh Tú Trường Tiểu học Hùng Vương, Quận 6, Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

In the current context, information technology is continuously evolving and expanding, creating strong connections between individuals and organizations. Particularly in the field of education, integrating technology to promote school culture plays a crucial role. This not only enhances teaching quality and professional development but also fosters a healthy cultural environment and appropriate behavior on digital platforms. This paper conducted a survey of 296 participants from nine public elementary schools in District 6, Ho Chi Minh City, to assess the current state of digital culture development. The survey results provide an objective perspective on the importance, content, conditions, and factors influencing the development of digital culture, serving as a foundation to evaluate the effectiveness of educational management practices. Based on these findings, we propose specific and practical measures to promote the development of digital culture in public primary schools, contributing to the overall improvement of education quality in the digital age.

Tài liệu tham khảo

Asliyuksek, M. K. (2015). Information and Records Management in Turkey, prepared postgraduate thesis in the department digitization and digital culture impact: 1993-2013. Turkish Literature Foundation.

Bộ GD-ĐT (2006). Giáo trình Triết học Mác - Lênin. NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

Bùi Minh Hiền, Nguyễn Vũ Bích Hiền (2015). Quản lí và lãnh đạo nhà trường. NXB Đại học Sư phạm.

Koontz, H. (1998). Những vấn đề cốt yếu của quản lí. NXB Khoa học và Kĩ thuật.

Nguyễn Thị Thùy Mai, Đỗ Đình Thái (2024). Một số vấn đề lí luận về văn hoá số trong trường học. Tạp chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 6), 6-11.

Thủ tướng Chính phủ (2022). Quyết định số 131/QĐ-TTg ngày 25/01/2022 về phê duyệt đề án “Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022-2025, định hướng đến năm 2030”.

Trần Kiểm (2014). Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.

Đã Xuất bản

31.03.2025

Cách trích dẫn

Nguyễn, T. M. T. (2025). Phát triển văn hoá số ở các trường tiểu học công lập Quận 6, Thành Phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 25(đặc biệt 2), 211–217. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3386

Số

Chuyên mục

Các bài báo