Thực trạng quản lí dạy học môn Tiếng Anh ở các trường trung học phổ thông Hà Nội theo hướng phát triển năng lực giao tiếp và hợp tác

Các tác giả

  • Nguyễn Thanh Lý Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội

Tóm tắt

In the context of implementing the 2018 General Education Curriculum, high schools are focusing on developing communication and cooperation skills for students as an essential part of improving education quality. These are core competencies that help students develop social skills and learn effectively. Communication and cooperation are indispensable in the learning process, help students complete tasks well, and improve teamwork efficiency. This article analyzes the current status of English teaching management at high schools in Hanoi to develop communication and cooperation skills. The article also clarifies the role of English teaching management in promoting the development of this skill through key functions such as planning, organizing, directing, and checking and evaluating. The research results provide an essential basis for educational managers to improve the quality of English teaching in high schools to meet current educational requirements and goals.

Tài liệu tham khảo

Amiel, N., & Abalașei, B. (2022). Developing social skills in schools via physical education programs: The case of Israeli male high school students. Sociologie Romaneasca, 20(2), 27-48. https://doi.org/10.33788/sr.20.2.2

Bağcı, H., Koçyiğit, M., & Pösteki, N. (2019). 21st century skills and education. Cambridge Scholars Publishing.

Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2021). Teaching and Researching Motivation. Routledge.

Gillies, R. (2016). Cooperative Learning: Review of Research and Practice. Australian Journal of Teacher Education, 41(3), 39-54. https://doi.org/10,14221/ajte.2016v41n3.3

Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1999). Learning together and alone: cooperative, competitive, and individualistic learning. Allyn And Bacon.

Mccornack, S., & Morrison, K. (2021). Reflect & Relate : An introduction to interpersonal communication. Bedford Bks St Martin’s.

Nguyễn Thanh Lý (2023). Thực trạng quản lí giáo dục kĩ năng hợp tác cho học sinh thông qua hoạt động xã hội tại Trường Trung học phổ thông Khoa học giáo dục, Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 4), 234-239.

Đã Xuất bản

31.03.2025

Cách trích dẫn

Nguyễn, T. L. . (2025). Thực trạng quản lí dạy học môn Tiếng Anh ở các trường trung học phổ thông Hà Nội theo hướng phát triển năng lực giao tiếp và hợp tác. Tạp Chí Giáo dục, 25(đặc biệt 2), 284–289. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3398

Số

Chuyên mục

Các bài báo