Thực trạng quản lí hoạt động trải nghiệm cho học sinh lớp 4 ở một số trường tiểu học huyện Hóc Môn, Thành Phố Hồ Chí Minh
Tóm tắt
The 2018 General Education Program brings about an important shift in education, especially in changing the content of the program and textbooks, focusing on experiential education for 4th graders - an age group with many changes in psychology and physiology. Experiential activities help students develop knowledge, life skills and the ability to apply knowledge into practice, thereby comprehensively developing qualities and competences. Therefore, effective management of experiential activities is necessary, requiring schools to change their management methods. This study shows that the management of experiential activities at primary schools in Hoc Mon district, Ho Chi Minh City is well implemented thanks to the close coordination between staff, teachers, parents and forces inside and outside the school. The principal's management functions such as planning, organizing, leading and evaluating have contributed to improving the effectiveness of these activities. The study provides baseline data to evaluate the effectiveness of managing experiential activities for 4th grade students in primary schools.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT, ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Đinh Thị Kim Thoa (2019). Hướng dẫn tổ chức hoạt động trải nghiệm theo chương trình giáo dục phổ thông mới. NXB Đại học Sư phạm.
Lê Thị Cẩm Nhung (2018). Thiết kế và tổ chức hoạt động trải nghiệm trong dạy học hình học ở tiểu học. Tạp chí Giáo dục, 423, 39-43.
Nguyễn Thị Liên (2016). Tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Tịnh (2019). Thực trạng quản lí hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn Ngữ văn ở các trường trung học cơ sở thành phố Vũng Tàu, tỉnh Bà Rịa - Vũng Tàu. Tạp chí Giáo dục, 461, 5-10.
Phạm Quang Tiệp (2017). Dạy học khoa học cho học sinh tiểu học theo hướng trải nghiệm. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 8, 201-205.
Phan Thị Hạnh, Phan Minh Tiến (2021). Quản lí hoạt động trải nghiệm cho học sinh ở các trường tiểu học quận Bình Thạnh, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế, 4(60), 141-150.
Warren, K., Sakofs, M. S., & Hunt, J. S. (1995). The theory of experiential education. Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .