Thực trạng phát triển năng lực nghiên cứu khoa học cho sinh viên Học viện Dân tộc
Tóm tắt
Scientific research plays an important role for students in general and students of the Academy of Ethnology in particular. Scientific research activities help students practice many skills such as teamwork, problem identification, report writing and presentation, creativity and adaptability to the modern working environment. With the desire to improve scientific research activities for students of Vietnam Academy for Ethnic Minorities, by means of a survey of 15 lecturers and 60 students; in-depth interviews, retrospective documents... the article clarifies the current status of scientific research of students of Vietnam Academy for Ethnic Minorities such as students' awareness of the importance of improving scientific research competence, the rate of students participating in scientific research activities; the current status of using teaching methods towards improving scientific research competence in the scientific research methodology course... thereby laying a scientific basis for solutions contributing to improving scientific research competence for students of Vietnam Academy for Ethnic Minorities.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018 TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Hoàng Hòa Bình (2015). Năng lực và đánh giá theo năng lực. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 6(71), 21-31.
Mertler, C. A. (2016). Introduction to Educational Research. SAGE.
Ngô Thị Trang (2019). Phát triển năng lực nghiên cứu khoa học giáo dục cho sinh viên đại học sư phạm. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn Văn Hồng, Vũ Thị Thanh Thủy (2018). Định hướng phát triển năng lực nghiên cứu khoa học cho học sinh trong dạy học phần “Sinh thái học” (Sinh học 12). Tạp chí Giáo dục, 425, 54-57.
Trần Thanh Ái (2014). Cần phải làm gì để phát triển năng lực nghiên cứu khoa học giáo dục. Tạp chí Dạy và Học ngày nay, 1, 61-64.
Vũ Cao Đàm (2018). Phương pháp luận nghiên cứu khoa học. NXB Giáo dục Việt Nam.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .