Thực trạng quản lí hoạt động học tập môn Giáo dục quốc phòng an ninh của sinh viên ở Trường Đại học Công nghệ Thành phố Hồ Chí Minh

Các tác giả

  • Hoàng Văn Nam Trường Đại học Công nghệ Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

Managing students’ learning activities is a conscious process undertaken by management entities to ensure that students achieve standards in knowledge, skills, and a sense of civic responsibility towards the nation. This article analyzes the current state of managing students’ learning activities in the course National Defense and Security Education at Ho Chi Minh City University of Technology, based on the components: managing the implementation of objectives, content, forms, methods, assessment of learning outcomes, and the facilities and teaching equipment that support learning activities. The study surveyed 40 administrators and lecturers, along with 527 students at Ho Chi Minh City University of Technology. The survey results indicate that the overall management of students’ learning activities in National Defense and Security Education is carried out quite regularly, with performance at a relatively good level. Analysis of individual management aspects also shows that the activities are conducted fairly regularly, with satisfactory outcomes. The findings provide an important practical basis for proposing recommendations to relevant stakeholders to enhance the effectiveness of managing students’ learning activities in National Defense and Security Education at Ho Chi Minh City University of Technology.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2012). Thông tư số 40/2012/TT-BGDĐT ngày 19/11/2012 về ban hành quy định tổ chức dạy học và đánh giá kết quả học tập môn học Giáo dục quốc phòng và an ninh.

Bộ GD-ĐT (2020). Thông tư số 05/2020/TT-BGDĐT ngày 18/3/2020 về chương trình giáo dục quốc phòng và an ninh trong các trường trung cấp sư phạm, cao đẳng sư phạm và cơ sở giáo dục đại học.

Chính phủ (2007). Nghị định số 116/2007/NĐ-CP ngày 10/7/2007 về Giáo dục quốc phòng - an ninh.

Nguyễn Bá Hùng (2023). Tăng cường quản lí hoạt động học tập của sinh viên ở các Trung tâm Giáo dục Quốc phòng và An ninh trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Tạp chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 2), 67-71.

Nguyễn Thị Ngọc Bé, Nguyễn Đình Duy Tín (2021). Thực trạng quản lí hoạt động học tập của sinh viên ở Trung tâm Giáo dục Quốc phòng và An ninh - Đại học Huế. Tạp chí Giáo dục, 23(số đặc biệt tháng 12), 242-247.

Ruangsiri, K., & Akatimagool, S (2020). Management of Learning and Teaching Activities in Promoting Practical Skills for Industrial Electronic Education. In book: The Impact of the 4th Industrial Revolution on Engineering Education (pp.406-418).

Yulianingsih, W., Lestari, G. D., Dewi, U., & Zakariyah, M. F. (2019). Management of Learning Activities in Indonesia. 3rd International Conference on Education Innovation (ICEI 2019). Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 387, 299-303.

Đã Xuất bản

31.05.2025

Cách trích dẫn

Hoàng, V. N. (2025). Thực trạng quản lí hoạt động học tập môn Giáo dục quốc phòng an ninh của sinh viên ở Trường Đại học Công nghệ Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 25(đặc biệt 4), 389–394. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3765

Số

Chuyên mục

Các bài báo