Phát triển mô hình đào tạo Hybrid cho các chương trình nghề Quản trị Nhà hàng - Khách sạn tại Trường Trung cấp Du lịch và Khách sạn Saigontourist
Tóm tắt
The Hybrid training model (a combination of in-person and online learning) is becoming a growing trend in vocational education, particularly in the field of Hospitality Management, which requires both solid theoretical knowledge and practical skills. This paper examines the implementation of the Hybrid model at Saigontourist Hospitality and Tourism College. The findings indicate that integrating online learning, digital technologies, and on-site practice enables learners to access knowledge effectively, reduce costs, and enhance training quality. The study confirms the feasibility of the Hybrid model in vocational training and emphasizes the need for investment in technological infrastructure, competence building for instructors, and the development of appropriate assessment criteria to ensure greater effectiveness in the context of digital transformation.
Tài liệu tham khảo
Bonk, C. J., & Graham, C. R. (2012). The Handbook of Blended Learning: Global Perspectives, Local Designs. John Wiley & Sons.
Garrison, D. R., & Vaughan, N. D. (2008). Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles, and Guidelines. Jossey-Bass.
Hediansah, D., & Surjono, H. (2020). Hybrid learning development to improve teacher learning management. JKTP: Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan, 3(1), 1-9.
Hrastinski, S. (2019). What Do We Mean by Blended Learning?. TechTrends, 63(5), 564-569. https://doi.org/10.1007/s11528-019-00375-5
Lê Quang Minh (2020). Mô hình đào tạo kết hợp và tác động đối với giáo dục đại học tại Việt Nam. Tạp chí Phát triển Kinh tế - Xã hội, 22(5), 98-105.
Means, B., Toyama, Y., Murphy, R., & Baki, M. (2013). The Effectiveness of Online and Blended Learning: A Meta-Analysis of the Empirical Literature. Teachers College Record, 115(3), 1-47.
Nguyễn Thị Xuân Đào, Nguyễn Sơn Nam, Nguyễn Hồng Hải (2024). Mô hình dạy học Hybrid: Trường hợp sử dụng ClassIn. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 1(316), 83-85.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .