Một số biện pháp phát triển vốn từ cho trẻ mẫu giáo 3-4 tuổi thông qua dự án học tập
Tóm tắt
Language is very important for the comprehensive development of children; it is a tool for communication, thinking, exploring the world and forming personality. Expanding and developing vocabulary is one of the components of language development education. The article is the result of synthesizing existing research and analyzing the characteristics of vocabulary development and learning projects. From there, it shows the advantages of expanding and developing vocabulary for 3-4-year-old preschool children naturally in connection with real-life contexts through learning projects. The study also proposes some measures of impact and future research directions in the process of developing vocabulary for 3-4-year-old preschool children through learning projects.
Tài liệu tham khảo
Bender, W. N. (2012). Project-Based Learning: Differentiating Instruction for the 21st Century. United States of America: Library of Congress Cataloging in Publication Data.
Bùi Thị Nhung, Bùi Thị Xuân, Đỗ Huyền Diệp (2023). Phát triển vốn từ cho trẻ 5-6 tuổi trong hoạt động làm quen với tác phẩm thơ ở trường mầm non. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Thái Nguyên, 228(12), 63-71. https://doi.org/10.34238/tnu-jst.8263
Đinh Hồng Thái, Trần Thị Mai (2008). Giáo trình phương pháp phát triển ngôn ngữ cho trẻ. NXB Giáo dục.
Helm, J. H., & Katz, L. G. (2011). Young Investigators: The Project Approach in the Early Years (2nd ed.). New York: Teachers College Press.
Hoàng Anh Đức, Tô Thụy Diễm Quyên (2019). Học tập qua dự án. NXB Giáo dục Việt Nam.
Lã Thị Bắc Lý (2017). Phát triển vốn từ cho trẻ mẫu giáo thông qua hoạt động trải nghiệm. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 12, 32-35.
Lesyani, Z., Budiyarti, E., Priyanti, N. (2024). Implementation of Project-Based Learning Model in Stimulating Language Development of Early Childhood. Journal of Childhood Development, 4(2), 405-418. https://doi.org/10.25217/jcd.v4i2.4692
Nguyễn Thị Phương Nga (2006). Giáo trình Phương pháp phát triển ngôn ngữ cho trẻ mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Thành, Nghiêm Thị Đương, Bùi Thị Hoàng Mai (2024). Giáo dục thẩm mĩ đối với sự phát triển toàn diện của trẻ mầm non. Tạp chí Giáo dục, 24(11), 8-13.
Nguyễn Thiện Giáp (1998). Từ vựng Tiếng Việt. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Tuấn Vĩnh, Tạ Thị Kim Nhung, Lê Thị Nhung, Trần Viết Nhi, Hoàng Phương Tú Anh (2017). Dạy học theo dự án - một hướng đổi mới hình thức tổ chức hoạt động giáo dục ở trường mầm non. Tạp chí Khoa học và Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Huế, 01(41), 71-80.
Vũ Thị Thanh Huyền, Nguyễn Thị Nga, Đặng Út Phượng, Nguyễn Thị Thanh Huyền, Phạm Thị Thu (2024). Triển khai phương pháp tiếp cận học tập qua dự án ở một số cơ sở giáo dục mầm non của Việt Nam: Thực trạng và giải pháp. Tạp chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 11), 203-208.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .