Nghiên cứu về một số biểu hiện rối loạn lo âu của sinh viên
Tóm tắt
Anxiety disorders are understood as a state of excessive, prolonged and unexplained anxiety and fear. Anxiety disorders are becoming an increasingly common and worrying problem in the current student community, when academic pressure, social expectations and changes in life make them face feelings of anxiety, stress and difficulty in controlling. The article focuses on pointing out the main groups of manifestations of anxiety disorders, including: stress, anxiety and depression. Identifying the manifestations of anxiety disorders provides a theoretical basis, helping managers to understand the current situation of anxiety disorders in students, thereby building solutions to help identify and timely support students with anxiety disorders to help them minimize negative impacts and maintain mental health, helping students develop themselves better.
Tài liệu tham khảo
American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). American Psychiatric Publishing, Inc.. https://doi.org/10.1176/appi.books.9780890425596
Crockett, J. E., Cashwell, C. S., Tangen, J. L., Hall, K. H., & Young, J. S. (2016). Breathing Characteristics and Symptoms of Psychological Distress: An Exploratory Study. Counseling and Values, 61, 10-27.
Harris, D., & Samuel, A. (2020). Psychological Well-Being in Students: Exploring Stress, Anxiety, and Depression in Higher Education. International Journal of Psychological Research, 10(3), 102-110.
Li, W., Zhao, Z., Chen, D., Peng, Y., & Lu, Z. (2022). Prevalence and associated factors of depression and anxiety symptoms among college students: a systematic review and meta-analysis. Journal of Child Psychology and Psychiatry, and Allied Disciplines, 63(11), 1222-1230.
Nguyễn Thị Mai Lan, Nguyễn Thị Ngọc Bích, Nguyễn Phương Nhi (2024). Một số biểu hiện căng thẳng, trầm cảm và lo âu của sinh viên: Nghiên cứu tại Đại học Huế. Tạp chí Giáo dục, 24(19), 36-40.
Nguyễn Thị Thắng (2024). Các chỉ báo về stress của sinh viên Trường Đại học Ngoại ngữ - Đại học Quốc gia Hà Nội. Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài, 40(2), 127-138.
Nguyễn Thị Thanh Thảo, Phan Thị Thanh Hương (2022). Thực trạng stress, lo âu, trầm cảm và các yếu tố liên quan trong sinh viên cử nhân Trường Đại học Y tế công cộng năm 2017. Tạp chí Y tế Công cộng, 28(3), 234-240.
Nguyễn Xuân Hiền, Nguyễn Thị Hằng Phương, Nguyễn Ngọc Chinh, Trần Thị Hoàn (2018). Nghiên cứu mức độ lo âu của nữ sinh viên thuộc Đại học Đà Nẵng với môn học Giáo dục thể chất. Báo cáo tóm tắt đề tài khoa học và công nghệ cấp Đại học Đà Nẵng.
Paulino, M. R., Moreira, V. G., Lemos, G. A., Silva, P. L. P. D., Bonan, P. R. F., & Batista, A. U. D. (2018). Prevalence of signs and symptoms of temporomandibular disorders in college preparatory students: associations with emotional factors, parafunctional habits, and impact on quality of life. Ciência & Saúde Coletiva, 23(1), 173-186. https://doi.org/10.1590/1413-81232018231.18952015
Pesko, M. J. (2020). Anxiety Disorders’ Effect on College and University Students’ Mental Health: A Common and Growing Concern. Current Psychopharmacology.
Hoàng Thị Thanh Huệ, Ngô Thanh Huệ (2021). Lo âu học tập và mối liên hệ với rối loạn lo âu ở học sinh trung học phổ thông ở Hà Nội. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 48, 54-58.
Shah, T., & Pol, T. (2020). Prevalence of depression and anxiety in college students. Journal of Mental Health and Human Behaviour, 25, 10-13.
Trần Thị Thuận, Lê Nguyễn Ngọc Phương Thảo (2022). Stress của sinh viên điều dưỡng năm thứ tư Trường Đại học Quốc tế Hồng Bàng. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Quốc tế Hồng Bàng, 12, 401-409.
Vũ Thị Mai Hương, Vũ Thị Hiên (2021). Vấn đề việc làm sau tốt nghiệp của sinh viên khoa Địa lí, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 66(2), 88-102.
Vye, C. S., Scholljegerdes, K. A., & Welch, I. D. (2007). Under Pressure and Overwhelmed: Coping with Anxiety in College. Bloomsbury Publishing.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .