Giao bài tập cho sinh viên không chuyên Tiếng Anh theo năng lực và sự tiến bộ của sinh viên qua từng tuần: Nghiên cứu tại Trường Đại học Sư phạm Hà Nội
Tóm tắt
Teaching English to non-English majors at university has been of interest to many educational researchers, including experts in foreign language teaching and learning. Not all students quickly grasp theoretical knowledge and complete practical exercises with a high percentage of correct answers. A class can have students of different levels. Therefore, assigning exercises to students according to their competences is equally important, helping them learn at their own pace. This article explores related theories and evaluates the effectiveness of assigning exercises to non-English majors according to their abilities throughout a semester at university. The main method used for the study was classroom observation and regular assessment of student progress through lessons, oral test and mid-term test. The results of the study showed that when non-English majors were given exercises according to their abilities, they felt less pressured and were more comfortable expressing themselves in class. They were attached to their lecturer and class, wanted to come to class every week and were open to talking to their lecturer and classmates. Therefore, the students' learning outcomes gradually improved over the weeks.
Tài liệu tham khảo
Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ GD-ĐT (2017). Thông tư số 12/2017/TT-BGDĐT ngày 19/5/2017 về ban hành quy định về kiểm định chất lượng cơ sở giáo dục đại học.
Đỗ Ngọc Thống (2014). Tài liệu chuyên văn (tập 2). NXB Giáo dục Việt Nam.
Ellis, R. (2009). Task-based language teaching: Sorting out the misunderstandings. International Journal of Applied Linguistics, 19(3), 221-246.
Nunan, D. (2004). Task-based language teaching. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Richards, J., & Rodgers, T. (2001). Approaches and methods in language teaching (2nd Ed.). New York: Cambridge University Press.
Ruso, N. (2007). The influence of Task-based learning in EFL classrooms. Asian EFL Journal, 3(1), 147-172.
Thủ tướng Chính phủ (2008). Quyết định số 1400/QĐ-TTg ngày 30/09/2008 về việc phê duyệt Đề án “Dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2008-2020”.
Thủ tướng Chính phủ (2010). Chỉ thị số 296/CT-TTg ngày 27/02/2010 về đổi mới quản lí giáo dục đại học giai đoạn 2010-2012.
Trịnh Lê Hồng Phong (2014). Xác định hệ thống các năng lực học tập cơ bản trong dạy học Hóa học ở trường trung học phổ thông chuyên. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 59, 109-123.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .









