Đề xuất một số giải pháp quản lí chất lượng đào tạo giáo viên tiểu học theo tiếp cận AUN-QA

Các tác giả

  • Vương Kim Thành Trường Đại học Quảng Bình

Tóm tắt

Vietnam is in the period of accelerating industrialization, modernization and international integration, education and training are directly related to the task of preparing human resources, especially high-quality human resources to accomplish the set goals. In that context, the quality management of teacher training using the AUN-AQ approach is a very important and necessary insight for higher education institutions, contributing to improving training quality and international integration. However, the quality management of teacher training in general and primary school teacher training in particular in pedagogical colleges/universities currently has not been given due attention, and effective solutions are needed to provide high-quality training for primary school teachers to meet societal needs. This study focuses on analyzing and assessing the current situation, thereby proposing some solutions to contribute to the innovation of training quality management for primary school teachers according to the AUN-QA approach. The proposed solutions need to be promptly tested to prove its effectiveness.

Tài liệu tham khảo

AUN (2016). Guide to AUN-QA Assessment at Institutional Level (version 3.0).

Đảng Cộng sản Việt Nam (2021). Văn kiện Đại hội Đại biểu toàn quốc lần thứ XIII (tập 1). NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

Nguyễn Đình Thọ, Nguyễn Thị Mai Trang (2011). Nghiên cứu khoa học marketing - Ứng dụng mô hình cấu trúc tuyến tính SEM. NXB Lao động - Xã hội Thành phố Hồ Chí Minh.

Nguyễn Minh Đường, Phan Văn Kha (2006). Đào tạo nhân lực đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường toàn cầu hóa và hội nhập quốc tế. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Phạm Lê Cường (2016). Giải pháp đảm bảo chất lượng đào tạo của các trường/khoa đại học sư phạm. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Vinh.

Phan Hùng Thư (2019). Quản lí chương trình đào tạo giáo viên trung học phổ thông theo tiếp cận AUN-QA. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

Phan Huy Hùng (2005). Quản lí chương trình đào tạo cơ sở đảm bảo cơ chế tự chủ và chất lượng giáo dục đại học. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ, 03, 148-156.

Slater, S. F. (1995). Issues in conducting marketing strategy research. Journal of Strategic Marketing, 3(4), 257-270.

Thanh, V. K. (2020). Study of renovation in competency-based curriculum management of primary education sector at Quangbinh University. The 1st International Conference on Education: Innovation and Development for Classrooms in the 21st Century. Udon Thani, Thailand, 295-300.

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.01.2023

Cách trích dẫn

Vương , K. T. (2023). Đề xuất một số giải pháp quản lí chất lượng đào tạo giáo viên tiểu học theo tiếp cận AUN-QA. Tạp Chí Giáo dục, 22(19), 48–54. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/544

Số

Chuyên mục

Các bài báo