Thực trạng kĩ năng ứng phó với stress trong hoạt động học tập của học viên đào tạo sĩ quan cấp phân đội ở Học viện Hậu cần hiện nay
Tóm tắt
The learning activity of the trainees to train divisional officers at the Logistics Academy is a special type of activity, taking place with great intensity, requiring great physical and intellectual loss leading to students prone to stress. When students are stressed, it will affect their health, learning and training results are not high, which leads to the quality of education and training of the Academy cannot achieve good results. Therefore, developing students' stress coping skills is essential. The article focuses on analyzing and evaluating the current situation of stress coping skills in the learning activities of trainees training divisional level logistics officers at the Logistics Academy. Accurately assessing the status of stress coping skills in students' learning activities will help the Academy develop measures to develop stress coping skills in students' learning activities reasonably, helping students of the whole Academy achieve academic and training achievements as planned.
Tài liệu tham khảo
Đảng Cộng sản Việt Nam (2016). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XII. NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Đỗ Văn Đoạt (2013). Kĩ năng ứng phó với stress trong hoạt động học tập theo tín chỉ của sinh viên đại học sư phạm. Luận án tiến sĩ Tâm lí học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn Thành Khải (2001). Nghiên cứu stress ở cán bộ quản lí. Luận án tiến sĩ Tâm lí học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Quân ủy Trung ương (2007). Nghị quyết về công tác giáo dục và đào tạo trong tình hình mới. NXB Quân đội nhân dân.
Trần Thu Hà, Nguyễn Thị Thanh Hương (2004). Nghệ thuật giảm thiểu stress. NXB Văn hoá thông tin.
Trần Viết Nghị (2005). Stress, sự đối phó và các rối loạn sự thích nghi. NXB Y học.
Vũ Văn Long (2017). Những yếu tố ảnh hưởng đến kĩ năng quản lí cảm xúc của học viên đào tạo sĩ quan cấp phân đội của các trường sĩ quan trong Quân đội nhân dân Việt Nam. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 6, 118-120; 111.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .