Khảo sát hoạt động đánh giá kết quả rèn luyện của học sinh trung học cơ sở góp phần nâng cao văn hóa chất lượng: Nghiên cứu tại Thành phố Hồ Chí Minh

Các tác giả

  • Nguyễn Đặng An Long Trường Cao đẳng Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh
  • Lâm Thị Bạch Tuyết Trường Ngôn ngữ - Văn hóa - Nghệ thuật Khmer Nam bộ và Nhân văn, Trường Đại học Trà Vinh

Tóm tắt

Evaluating pupils’ training results is one of the important activities in evaluating educational results in general, contributing to improving quality culture in schools. For the secondary school level, the assessment of pupils’ training results is even more meaningful as this is the age with the most obvious changes in social awareness as well as psychological factors; therefore, it is the factor that regulates and directs the entire learning and training process of students at this level. The article focuses on clarifying the concept and importance of activities to evaluate training results of secondary school’s pupils and the results of a survey of the current status of this activity in some secondary schools in Ho Chi Minh City. From there, it clarifies the contributions of activities evaluating the training results of secondary school’s pupils to improving quality culture in schools; analyzes the limitations, the causes of limitations and propose some basic solutions for assessing pupils’ training results, contributing to enhancing the quality culture in secondary schools.

Tài liệu tham khảo

Angelo, T. A., & Cross, K. P. (1993). Classroom Assessment Techniques: A Handbook for College Teachers. Jossey-Bass Publishers.

Bộ GD-ĐT (2011). Thông tư số 58/2011/TT-BGDĐT ngày 12/12/2011 ban hành quy chế đánh giá, xếp loại học sinh trung học cơ sở và học sinh trung học phổ thông.

Bộ GD-ĐT (2021). Thông tư số 22/2021/TT-BGDĐT ngày 20/7/2021 quy định về đánh giá học sinh trung học cơ sở và học sinh trung học phổ thông.

Brennan, R. L. (2006). Educational Measurement. Rowman & Littlefield Publishers.

Lê Hồng Sơn, Nguyễn Đặng An Long (2022). Quản lí hoạt động đánh giá kết quả rèn luyện của học sinh trung học phổ thông tại Thành phố Hồ Chí Minh. NXB Giáo dục Việt Nam.

Nguyễn Lân (2002). Từ điển Từ và Ngữ Hán Việt. NXB Giáo dục.

Trần Bá Hoành (2000). Đánh giá trong giáo dục. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Viện Ngôn ngữ học (2010). Từ điển tiếng Việt. NXB Từ điển Bách khoa.

Winsome, G., Wilma, G., & John, A. (2000). Module 4: Behaviour Modification. UNESCO.

Đã Xuất bản

14.08.2024

Cách trích dẫn

Nguyễn, Đặng A. L., & Lâm, T. B. T. (2024). Khảo sát hoạt động đánh giá kết quả rèn luyện của học sinh trung học cơ sở góp phần nâng cao văn hóa chất lượng: Nghiên cứu tại Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 24(đặc biệt 9), 227–233. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2225

Số

Chuyên mục

Các bài báo