Sử dụng công nghệ kĩ thuật số trong triển khai lớp học đảo ngược nhằm phát triển năng lực dạy học môn Lịch sử và Địa lí cho sinh viên ngành Giáo dục tiểu học: Một nghiên cứu tại Trường Đại học Thủ Dầu Một

Các tác giả

  • Võ Thị Ngọc Trâm Trường Đại học Thủ Dầu Một

Tóm tắt

In the context of the ongoing Fourth Industrial Revolution, integrating information technology into teaching to promote learning beyond the classroom has become an increasingly prevalent trend in global education. This paper evaluates the effectiveness of using digital technology in implementing a flipped classroom model based on a virtual learning environment to enhance teaching competencies, particularly the competency to apply teaching methods and techniques in History and Geography for students majoring in Primary Education at Thu Dau Mot University. By comparing pre- and post-experimental tests between the experimental group and the control group to assess students' competency development, the research results indicate that students in the experimental group showed greater improvement in teaching competencies compared to those in the control group.

Tài liệu tham khảo

Baxter Magolda, M. B. (2012). Building learning partnerships. Change: The Magazine of Higher Learning, 44(1), 32-38.

Butakova, M. M., Sokolova, O. N., Zaitseva, N. A., Larionova, A. A., Ignatova, M. N., Trufanova, S. N., & Yakovlev, A. (2020). Evolution and current development trends of the Russian federation’s higher education system. Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, 27, 102.

Crouch, C. H., & Mazur, E. (2001). Peer instruction: Ten years of experience and results. American Journal of Physics, 69(9), 970-977.

McLaughlin, J. E., Roth, M. T., Glatt, D. M., Gharkholonarehe, N., Davidson, C. A., Griffin, L. M.,…Mumper, R. (2014). The flipped classroom: a course redesign to foster learning and engagement in a health professions school. Academic Medicine, 89(2), 236-243.

Nicol, D., & Milligan, C. (2006). Rethinking technology-supported assessment practices in relation to the seven principles of good feedback practice. In Innovative assessment in higher education (pp. 84-98). Routledge.

Roehl, A., Reddy, S. L., & Shannon, G. J. (2013). The flipped classroom: An opportunity to engage millennial students through active learning strategies. Journal of Family Consumer Sciences, 105(2), 44.

Strayer, J. F. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15, 171-193.

Võ Thị Ngọc Trâm (2024a). Vận dụng dạy học vi mô để phát triển năng lực dạy học môn Lịch sử và Địa lí cho sinh viên ngành Giáo dục tiểu học. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 20(05), 50-56.

Võ Thị Ngọc Trâm (2024b). Vận dụng mô hình lớp học đảo ngược trong môi trường học tập ảo nhằm phát triển năng lực thiết kế kế hoạch bài dạy môn Khoa học cho sinh viên ngành Giáo dục tiểu học. Kỉ yếu hội thảo khoa học quốc gia “Chuyển đổi số trong giáo dục đại học: Lí luận và thực tiễn triển khai tại Việt Nam”. Trường Đại học Quảng Nam, tr 641-649.

Võ Thị Ngọc Trâm (2024c). Vận dụng mô hình lớp học đảo ngược trong phát triển năng lực dạy học các môn học về tự nhiên và xã hội cho sinh viên ngành Giáo dục tiểu học. Kỉ yếu hội thảo khoa học quốc tế “Giáo dục tiểu học trong xu thế hội nhập”. Trường Đại học Khánh Hòa, tr 318-330.

Đã Xuất bản

30.11.2024

Cách trích dẫn

Võ, T. N. T. . (2024). Sử dụng công nghệ kĩ thuật số trong triển khai lớp học đảo ngược nhằm phát triển năng lực dạy học môn Lịch sử và Địa lí cho sinh viên ngành Giáo dục tiểu học: Một nghiên cứu tại Trường Đại học Thủ Dầu Một. Tạp Chí Giáo dục, 24(11), 344–349. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2806

Số

Chuyên mục

Các bài báo