Đánh giá nhu cầu nâng cao kiến thức, kĩ năng phòng ngừa quấy rối tình dục nơi công cộng của sinh viên: Một nghiên cứu tại Trường Đại học Thủ Dầu Một

Các tác giả

  • Lê Anh Vũ Trường Đại học Thủ Dầu Một

Tóm tắt

Prevention of sexual harassment in public has been a matter of concern for universities. However, the activities often stop at awareness-raising sessions and pay little attention to skill training. We conducted this study using a mixed-methods approach, surveying 1.125 students and interviewing 30 students. The results show that students have a strong need for training in knowledge and skills to prevent sexual harassment in public places. The focus is on understanding the classification, manifestations, causes, and consequences of public sexual harassment, as well as the policies and legal frameworks for dealing with such behavior. In terms of skills, students wish to be equipped with emotional management skills in harassment situations and the ability to identify the risks of being harassed. These results are the basis for organizing activities that meet students' needs and are sustainable.

Tài liệu tham khảo

Lâm Thị Ánh Quyên (2011). Không gian đô thị - Không gian công cộng. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, 6(1), 82-88.

Lê Anh Vũ (2022). Trải nghiệm về Quấy rối tình dục nơi công cộng của Nam sinh viên ở Vùng Đông Nam Bộ. Tạp chí Tâm lí học, 3(276), 50-63.

Lê Thị Lâm (2019). Nhận thức của nữ sinh viên các trường đại học tại thành phố Đà Nẵng về quấy rối tình dục. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 64(8), 164-176.

Lê Thị Lâm (2021). Ứng phó với quấy rối tình dục của nữ sinh viên trên địa bàn thành phố Đà Nẵng. Tạp chí Tâm lí học, 2(251), 81-99.

Lofland, L. H. (1998). The public realm: Quintessential city life. Aldine de Gruyter.

Phan Thị Vóc (2023). Cơ sở lí luận về nhu cầu bồi dưỡng kĩ năng tham vấn tâm lí học đường của sinh viên sư phạm. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Tây Bắc, 27, 41-48.

UN Women (2016). Born to be Free: A Regional Study of Interventions to Enhance Women and Girls’ Safety and Mobility in Public Spaces. UN Women.

Đã Xuất bản

30.12.2024

Cách trích dẫn

Lê Anh Vũ , L. A. V. . (2024). Đánh giá nhu cầu nâng cao kiến thức, kĩ năng phòng ngừa quấy rối tình dục nơi công cộng của sinh viên: Một nghiên cứu tại Trường Đại học Thủ Dầu Một. Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 12), 333–337. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2882

Số

Chuyên mục

Các bài báo