Thực trạng phát triển năng lực marketing giáo dục cho nhân viên tư vấn tuyển sinh ở các trường tiểu học tư thục thành phố Hà Nội trong bối cảnh hiện nay
Tóm tắt
Competence development education marketing for admissions consultant in private primary shools has an important role to play in promoting admissions consulting activities of private primary schools. Therefore, developing educational marketing competence for this team is one of the activities that helps private primary schools improve the quality and effectiveness of their school admissions consulting work. The article focuses on researching the the current status of developing educational marketing competence for admission consultants at private primary schools in Hanoi in the current context based on a sample of 58 administrators and 44 admission consultants specializing in admission work at private primary schools. The results show that most administrators and admissions consultants have a relatively correct understanding of the importance of this work; School administrators have grasped the essential signs and the suitability of educational marketing capacity with the career development of admissions consultants at private primary schools. However, there are still some limitations and shortcomings that need to be promptly addressed to contribute to improving the effectiveness of competence development for admissions consultants at private primary schools.
Tài liệu tham khảo
Đặng Thành Hưng (2002). Dạy học hiện đại: Lí luận - Biện pháp - Kĩ thuật. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Lê Phát Minh (2020). Tiếp thị giáo dục 4.0. NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Lê Quang Hiếu (2015). Các công cụ marketing dịch vụ giáo dục đại học của trường đại học địa phương tại Việt Nam. Luận án tiến sĩ Kinh tế, Trường Đại học Kinh tế quốc dân.
Nguyễn Lộc (chủ biên), Mạc Văn Trang, Nguyễn Công Giáp (2009). Cơ sở lí luận xây dựng chiến lược trong giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Quang Uẩn (chủ biên), Trần Hữu Luyễn, Trần Quốc Thành (2005). Tâm lí học đại cương. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Phạm Minh Hạc (1992). Một số vấn đề tâm lí học. NXB Giáo dục.
Trần Trọng Thủy, Nguyễn Quang Uẩn (1998). Tâm lí học đại cương. NXB Giáo dục.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .