Biện pháp phát triển năng lực marketing giáo dục cho nhân viên tư vấn tuyển sinh ở các trường tiểu học tư thục thành phố Hà Nội trong bối cảnh hiện nay
Tóm tắt
Educational marketing competence is one of the component competences of the competence of private primary school admissions consultants. The article proposes some measures to develop educational marketing competence for admission consultants of private primary schools in Hanoi City in the current context, namely: (1) Raising awareness among managers and admissions consultants about the meaning and importance of developing educational marketing competence; (2) Building a process for developing educational marketing competence; (3) Designing a needs-based educational marketing competence development program for private primary school admissions consultants; (4) Building a community to support the development of educational marketing competence for private primary school admissions consultants; (5) Developing and using practice exercises for admissions counselors to practice on their own in the process of developing educational marketing competence. The proposed measures are mainly based on the approach to competence development; therefore, when applied in practice at each educational institution, school administrators and admission consultants need to be flexible, depending on conditions and circumstances, focusing on promoting one or several specific measures, but all measures must be placed in a dialectical relationship that complements and supports each other.
Tài liệu tham khảo
Lê Mạnh Tùng (2012). Tác động của phát triển nhân sự, năng lực marketing và đổi mới sản phẩm đến lợi thế cạnh tranh của doanh nghiệp vừa và nhỏ ở Việt Nam. Luận án tiến sĩ Kinh tế, Trường California Miramar University.
Lê Phát Minh (2020). Tiếp thị giáo dục 4.0. NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Ngô Quang Hiền (2001). Tổ chức hoạt động marketing đào tạo trong các trường đại học công lập (khối ngành kinh tế) ở nước ta hiện nay. Luận án tiến sĩ Kinh tế, Trường Đại học Thương mại.
Nguyễn Đình Thọ (2015). Nâng cao lợi thế cạnh tranh của doanh nghiệp thông qua năng lực marketing: Kết quả kiểm định MRA và fsQCA. Tạp chí Kinh tế và phát triển, 219, 2-8.
Nguyễn Lộc (chủ biên), Mạc Văn Trang, Nguyễn Công Giáp (2009). Cơ sở lí luận xây dựng chiến lược trong giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Thu Trang (2018). Giải pháp đẩy mạnh hoạt động marketing dịch vụ giáo dục đại học của Trường Đại học Lâm Nghiệp. Tạp chí Khoa học và Công nghệ Lâm nghiệp, 6, 171-179.
Vũ Thị Bích Ngọc (2023). Giải pháp Marketing giáo dục nhằm định hướng chọn trường cho học sinh, sinh viên hiện nay. Tạp chí Quản lí Nhà nước. https://www.quanlynhanuoc.vn/2023/05/04/giai-phap-marketing-giao-duc-nham-dinh-huong-chon-truong-cho-hoc-sinh-sinh-vien-hien-nay/
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .