Sử dụng điện thoại thông minh hỗ trợ dạy học phần “Động học” (Vật lí 10) cho học sinh khiếm thính
- Từ khóa:
- Deaf students
- smartphones
- kinematics
- Physics 10
Tóm tắt
In the context of current educational innovation, research on the application of information technology is an effective solution, helping teachers improve teaching efficiency, creating interest in learning for students. In particular, for deaf students, the use of smartphones in teaching aims to support students in acquiring and mastering the content of the lesson. When using smartphones, students can explore the lesson knowledge themselves through lectures, images, etc. on the Internet or designed by or by teachers and installed on the phone. This study uses theoretical research methods, synthesizing documents to propose a process of using smartphones to support teaching Physics to deaf students and illustrates this process in teaching the topic “Regular movements” in the “Kinematics” section (Physics 10). Smartphones are an effective teaching aid, but teachers need to use them flexibly and appropriately for each subject and deaf students to improve learning effectiveness.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15/9/2020 ban hành Điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Brownell, M.T., Jones, N. D., Sohn, H., & Start, K. (2020). Improvin Teaching Quality for Students With Disabilities: Establshing a Warrant for Teacher Education Practice. Teacher Education and Special Education, 43(1), 28-44. http://doi.org/10.1177/0888406419880351
Chen, W., & Zheng, L. (2019). Mobile application design for supporting students with disabilities: A case study in STEM education. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 16(1), 34-45. https://doi.org/10.1186/s41239-019-0174-x
Nguyễn Đức Minh (2021). Những vấn đề và giải pháp giáo dục người khuyết tật Việt Nam trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số đặc biệt tháng 11, 1-6.
Nguyễn Đức Minh, Phạm Hà Phương (2021). Đánh giá kết quả giáo dục học sinh khuyết tật trong bối cảnh giáo dục 4.0. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số đặc biệt tháng 11, 22-28.
Nguyễn Thị Thu Hà (2016). Khả năng tri giác của học sinh khiếm thính trong môi trường giáo dục hiện đại. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 8(2), 32-40.
Nguyễn Xuân Hải (2009). Giáo dục học sinh khuyết tật: Thực trạng và giải pháp. Tạp chí Giáo dục và Phát triển, 24(5), 12-16.
Phạm Thị Hải Yến (2023). Xây dựng và sử dụng ứng dụng CNNPHYSICS trên điện thoại thông minh trong dạy học vật lí bằng tiếng Anh cho học sinh lớp 10. Tạp chí Giáo dục, 23(8), 7-13.
Vũ Minh Hiền, Nguyễn Thị Tuyết Anh và Lê Hải Anh (2024). Ứng dụng Podcast trong phát triển học liệu số đối với mô hình dạy học kết hợp cho sinh viên sư phạm Ngữ văn. Tạp chí Giáo dục, 24(5), 29-34.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .