Thiết kế quy trình tổ chức hoạt động tạo hình đồ chơi cho sinh viên ngành Giáo dục mầm non theo mô hình BOPPPS
Tóm tắt
Developing toy modeling skills for students of Early Childhood Education is one of the core contents of the preschool teacher training program, contributing to forming professional competence and organizing art education activities for children. This skill is formed through three main paths: teaching specialized subjects, organizing practice at pedagogical schools, and practical experience during internships at preschool education institutions. In the context of current educational innovation, applying the BOPPPS teaching model to design learning activities has brought positive effects, especially in organizing practical subjects such as Toy Modeling. This article focuses on introducing the BOPPPS teaching model and, simultaneously, proposing a process for organizing toy modeling activities according to this model for students of Early Childhood Education. Therefore, the article aims to provide a feasible solution for improving the quality of teaching, promoting the initiative and creativity of learners, and simultaneously contributing to perfecting the professional practice competence of students in the context of educational innovation towards competence development.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2021). Chương trình giáo dục mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam.
Đặng Hồng Nhật (2022). Tạo hình và phương pháp hướng dẫn hoạt động tạo hình cho trẻ em (Quyển 2). NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Lê Đình Bình (2008). Tạo hình và phương pháp hướng dẫn hoạt động tạo hình cho trẻ em (Quyển 1). NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Lê Thanh Thủy (2003). Phương pháp tổ chức hoạt động tạo hình cho trẻ mầm non. NXB Đại học Sư phạm.
Li, P., Lan, X., Ren, L., Xie, X., Xie, H., & Liu, S. (2023). Research and practice of the BOPPPS teaching model based on the OBE concept in clinical basic laboratory experiment teaching. BMC Medical Education, 23(1). https://doi.org/10.1186/s12909-023-04822-z
Não Thị Diễm Tuy, Nguyễn Thị Lưỡng, Bùi Văn Hồng (2024). Tổ chức hoạt động tạo hình cho trẻ mẫu giáo theo tiếp cận giáo dục STEAM. Tạp chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 11), 46-50.
Ngô Lê Khánh My (2022). Tổ chức hoạt động tạo hình cho trẻ 4-5 tuổi theo hướng tiếp cận STEAM. Tạp chí Giáo chức Việt Nam, 185, 30-34.
Nguyễn Thị Ngọc Mai, Phan Nguyễn Quỳnh Anh (2016). Phương pháp dạy và học hiệu quả theo mô hình BOPPPS. Kỉ yếu hội thảo cấp Khoa “Đổi mới phương pháp dạy học đại học”. Khoa Sư phạm, Trường Đại học Thủ Dầu Một, tr 36-49.
Pattison, P., & Russell, D. (2006). Instruction Skills Workshop Handbook for Participants. The Instruction Skills Workshop International Advisory Committee.
Phạm Thị Việt Hà (2023). Hướng dẫn làm đồ chơi bằng vật liệu dễ tìm. NXB Giáo dục Việt Nam.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .