Thực trạng xây dựng môi trường làm việc cho giáo viên các trường trung học cơ sở tại tỉnh Bắc Kạn và tỉnh Cao Bằng

Các tác giả

  • Hà Thị Kim Linh Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên

Tóm tắt

The working environment of teachers in secondary schools is the conditions and means for teachers to practice professionally. A good working environment will help motivate the effective performance of professional tasks. The article surveys the content of building a working environment for teachers in the two provinces of Bac Kan and Cao Bang in the following contents: building landscape environment, facilities, working conditions; building a spiritual and social environment; developing and implementing policies for teachers. The results show that building a working environment for teachers has been implemented and has achieved certain results, but there are still limitations that need to be overcome: facilities and working conditions for teachers; building a learning culture in secondary schools for teachers; building a teaching culture for student progress; building a quality culture in secondary schools; completing policies for teachers. This is the basis for proposing appropriate solutions to overcome the mentioned limitations, thereby meeting the requirements set forth in education and training innovation.

Tài liệu tham khảo

Agustini, E., Ahmad, S., & Eddy, S. (2023). The Effect of Education and Training and Work Environment on Teacher’s Performance. Journal of Social Work and Science Education, 4(3), 888-896. Desiriani, D., Kristiawan, M., & Wardiah, D. (2023). The Influence of Self-Efficacy and Work Environment on Teacher’s Professional Competence. Journal of Social Work and Science Education, 4(1), 120-131. Edo, B. L., & Nwosu, I. C. (2018). Working environment and teachers’ productivity in secondary schools in Port-Harcourt Metropolis. International Journal of Innovative Psychology & Social Development, 6(4), 39-49.

Farooqi, K. T.M., & Waqar Ali (2019). Relationship of Workplace Environment with Secondary School Teachers’ Morale. Journal of Research and Reflections in Education, 13(1), 12-19. Hồ Thanh Mỹ Phương, Trần Phước Lĩnh, Lê Thị Thùy Dương, Anita Clapano-Oblina (2023). Sự hài lòng trong công việc của giáo viên phổ thông tại Việt Nam. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 19(02), 17-22. Maiti, G. (2019). Relation between attitude of primary teachers towards teaching and their organizational climate of Kharagpur-I, District Paschim Medinipur in West Bengal. Asian Journal of Multidimensional Research (AJMR), 8(9), 18-22.

Nguyễn Thanh Giang, Nguyễn Trí Dũng (2011). Bầu không khí tâm lí tập thể trường tiểu học Bình Chánh - Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 257, 21-22.

Phạm Bích Thuỷ (2016). Môi trường làm việc - Giải pháp phát triển đội ngũ giảng viên. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 11, 100-102.

Phạm Hồng Quang (2016). Các giải pháp phát triển môi trường làm việc cho giáo viên tiểu học vùng khó khăn khu vực miền núi phía Bắc. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 10, 97-103.

Phạm Thị Nhã Trúc (2023). Nghiên cứu sự hài lòng về môi trường làm việc của nhân viên Trường Cao đẳng Y tế Bạc Liêu. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Quốc tế Hồng Bàng, 23, 109-116. Sirait, D. (2021). The Influence of Principal Transformational Leadership, Work Culture and Work Environment on Teacher Performance in State Senior High Schools Throughout Banjarbaru City. Journal of Advances in Education and Philosophy, 5(12), 391-400.

Đã Xuất bản

03.05.2024

Cách trích dẫn

Hà, T. K. L. (2024). Thực trạng xây dựng môi trường làm việc cho giáo viên các trường trung học cơ sở tại tỉnh Bắc Kạn và tỉnh Cao Bằng. Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 2), 245–250. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1727

Số

Chuyên mục

Các bài báo