Nâng cao kĩ năng giao tiếp tiếng Anh cho học sinh trung học cơ sở thông qua Câu lạc bộ tiếng Anh: Nghiên cứu trường hợp tại huyện Xín Mần, tỉnh Hà Giang

Các tác giả

  • Đặng Thị Ngọc Anh Trường Đại học Kinh tế và Quản trị kinh doanh - Đại học Thái Nguyên
  • Tạ Thị Mai Hương Trường Đại học Kinh tế và Quản trị kinh doanh - Đại học Thái Nguyên

Tóm tắt

English Club is one of the most beneficial extracurricular programs that greatly support English teaching and learning, helping schools pursue the goals of the General School Education English Curriculum and meet the requirements of educational innovation in the context of internationalization. The article aims to investigate the effectiveness of English Club Program on EFL speaking skills of secondary students in Xin Man district - Ha Giang province and suggest recommendations for successful implementation of the program in the district. The study deployed descriptive qualitative method and collected the data through survey questionnaire. The results indicated that  students have positive attitudes and awareness of the role of English Club. Joining English Club not only significantly improves students’ speaking skills but also offers them good opportunities to be equipped with soft skills, make friends, learn and share from each other in English learning.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Tiếng Anh (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Brown, H. D. (1994). Teaching by Principles-An Interactive Approach to Language Pedagogy. Prentice-Hall Regents.

Brown, H. D. (2004). Language Assessment Principles and Classroom Practice. Pearson Education, Inc.

Chaney, A. (1998). Teaching Oral Communication in Grades K-8. A Viacom Company.

Hà Thu Nguyệt (2020). Một số biện pháp nâng cao hiệu quả rèn luyện kĩ năng Nghe, Nói cho học sinh của các câu lạc bộ Tiếng Anh ở các trường trung học cơ sở trên địa bàn thành phố Thái Bình. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 1 tháng 5, 195-200.

Hamadameen, S., & Najim, Q. (2020). The Impact of English Club Activities on EFL Students’ Communicative Skills. JANCO Journal of Humanity Sciences, 20(4), 285-295. https://doi.org/10.21271/zjhs.24.4.18

Malu, K. F., & Smedley, B. (2016). Community-Based English Clubs: English Practice and Social Change Outside the Classroom. English Teaching Forum, 54(3), 10-23.

Melviza, Z., Bahri, S. Y. & Erdiana, N. (2017). Students’ Perception Toward English Club Activities. Research in English and Education (READ), 2(2), 101-109.

Mouleka, F. B. (2013). English Club Guide Book: A Contribution to Bilingualism in Gabon. Trafford Publishing.

Nunan, D. (1995). Language Teaching Methodology: A Textbook for Teachers. New York: Phoenix Ltd.

Nunan, D. (1999). Second Language Teaching & Learning. Heinle & Heinle Publishers: An International Thompson Publishing Company, Boston, Massachusetts.

Van, H. V. (2016). Renovation in Curriculum Design and Textbook Development: An Effective Solution to Improving the Quality of English Teaching in Vietnamese Schools in the Context of Integration and Globalization. VNU Journal of Science: Education Research, 32(4), 9-20.

Đã Xuất bản

05.09.2021

Cách trích dẫn

Đặng , T. N. A., & Tạ , T. M. H. (2021). Nâng cao kĩ năng giao tiếp tiếng Anh cho học sinh trung học cơ sở thông qua Câu lạc bộ tiếng Anh: Nghiên cứu trường hợp tại huyện Xín Mần, tỉnh Hà Giang. Tạp Chí Giáo dục, 509(1), 45–51. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/220

Số

Chuyên mục

Các bài báo