Rèn luyện kĩ năng nói tiếng Anh cho sinh viên thông qua hoạt động học hợp tác: nghiên cứu hành động tại Trường Đại học Kinh tế và Quản trị kinh doanh - Đại học Thái Nguyên

Các tác giả

  • Đặng Thị Ngọc Anh Trường Đại học Kinh tế và Quản trị kinh doanh - Đại học Thái Nguyên
  • Phạm Thị Ngà Trường Đại học Kinh tế và Quản trị kinh doanh - Đại học Thái Nguyên
  • Đoàn Mạnh Hồng Trường Đại học Kinh tế và Quản trị kinh doanh - Đại học Thái Nguyên

Tóm tắt

Speaking skill, as an integral part of any EFL programme, is considered a determinant to assess the learners’ command of a foreign language. At the University of Economics and Business Administration - Thai Nguyen University, the students often do not actively participate in learning activities in English classes, especially in speaking lessons. This action research was conducted during 8 weeks with 45 2nd-year students to explore how the collaborative learning activities influenced their English speaking skills and found out the students’ attitudes to these collaborative activities. The research employed a descriptive qualitative method and collected the data through pre- and post-tests, survey questionnaires and interviews. The results showed that the application of collaborative learning activities not only helped to improve student’s English speaking skills but also got the students actively and regularly engaged in English lessons.

Tài liệu tham khảo

Brown, H. D. (1994). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson Longman.

Burns, A. (2010). Doing Action Research in English Language Teaching: A Guide for Practitioners. London and New York: Routledge.

Burns, A., & Joyce, H. (1997). Focus on Speaking. National Centre for English.

Bygate, M. (1987). Speaking. Oxford University Press.

Chaney, A. (1998). Teaching Speaking Activities to Promote Speaking in Second Language Pedagogy. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall Regents.

Duong, T. H. H. (2017). Collaborative Learning: Theoretical Foundation, Concept and Forms of Application. Journal of Science - Social Sciences and Humanities, Ho Chi Minh University of Education, 14(4b), 127-137.

Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1999). Making Cooperative Learning Work. Theory into Practice, 38(2), 67-73.

Nunan, D. (1999). Second Language Teaching & Learning. Heinle & Heinle Publishers.

Oradee, T. (2012). Developing Speaking Skills Using Three Communicative Activities (Discussion, Problem-Solving, and Role Playing. International Journal of Social Science and Humanity, 2(6), 533-535. https://doi.org/10.7763/IJSSH.2012.V2.164

Pattanpichet, F. (2011). The Effects of Using Collaborative Learning to Enhance Student’s English Speaking Achievement. Journal of College Teaching & Learning, 8(11), 1-10. https://doi.org/10.19030/tlc.v8i11.6502

Tải xuống

Đã Xuất bản

07.05.2023

Cách trích dẫn

Đặng , T. N. A., Phạm , T. N., & Đoàn , M. H. (2023). Rèn luyện kĩ năng nói tiếng Anh cho sinh viên thông qua hoạt động học hợp tác: nghiên cứu hành động tại Trường Đại học Kinh tế và Quản trị kinh doanh - Đại học Thái Nguyên. Tạp Chí Giáo dục, 23(9), 59–64. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/756

Số

Chuyên mục

Các bài báo