Nhận thức của giáo viên tiếng Anh tiểu học về việc sử dụng sách giáo khoa trong Chương trình giáo dục phổ thông 2018: Nghiên cứu trường hợp tại tỉnh Ninh Bình

Các tác giả

  • Nguyễn Thị Hồng Nhật Trường Đại học Sư phạm Hà Nội 2
  • Đặng Thị Ngọc Anh Trường Tiểu học Khánh Thiện, huyện Yên Khánh, tỉnh Ninh Bình

Tóm tắt

The 2018 General Education Program in Vietnam marks a significant innovation in English language teaching and learning, focusing on comprehensive development of English proficiency, general competencies, and student qualities. A new feature of the program is a multi-book program where teachers are empowered and encouraged to be creative and autonomous in the classroom. This study aims to investigate primary school English teachers’ perceptions of textbooks in the new curriculum. 113 teachers from 50 primary schools in Ninh Binh province participated in the study. Data collection tools included questionnaires and semi-structured interviews. The results show that teachers have a positive attitude towards English textbooks in the 2018 teaching program. They highly appreciate the design, content, integration of language skills, cultural representation, and functional aspects of the textbooks. Additionally, teachers are aware of the curriculum objectives and guidelines provided by the Ministry of Education and Training regarding the use of textbooks. This study plays an important role in expanding understanding of primary school teachers’ perceptions of English textbooks in the 2018 General Education program. The study also proposes recommendations to optimize the use of textbooks and enhance the effectiveness of the 2018 General Education Program.

Tài liệu tham khảo

Anjum, S. W. (2022). Teachers’ perception of global English book 1 textbook: A case study in an elementary school in Thailand. An Independent Study Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for Master of Education English Language Teaching Department of Curriculum and Instruction, Silpakorn University.

Bhandari, P. P. (2022). Teachers’ Perception on English Textbook for Grade Ten. Journal of Tikapur Multiple Campus, 5(1), 14-28. https://doi.org/10.3126/jotmc.v5i1.46512

Jannah, R. (2019). Teachers’ perception on the use of English textbook in teaching English (A Descriptive study of EFL teachers at MAN 3 Kota Banda Ace). Universitas Islam Negeri Ar-Raniry.

Nguyen, T. Q., & Tran, T. N. A. (2023). Students and teachers’ perspectives towards the use of new grade 10 English textbook at a high school in Vietnam. International Journal of Scientific and Research Publications, 13(6), 425-431. https://doi.org/10.29322/IJSRP.13.06.2023.p13851

Nguyen, T. H. N. (2018). Vietnamese university teachers’ views on a large-scale professional development course on using Computer-Assisted Language Learning. In K. Hashimoto & T. Nguyen (Eds.), Professional development of English language teachers in Asia: Lessons from Japan and Vietnam (pp. 130-148). New York, NY: Routledge.

Nguyễn Thị Hồng Nhật, Đỗ Thị Thanh Dung, Lưu Thị Hương, Nguyễn Thị Minh Phương, Trần Thị Minh Phương, Mai Thị Vân Anh (2023). Thực tiễn triển khai Chương trình giáo dục phổ thông 2018 môn Tiếng Anh: Góc nhìn từ giáo viên thực hiện chương trình. Tạp chí Giáo dục, 23(5), 58-63.

Orfan, S. N., Noori, A. Q., & Akramy, S. A. (2021). Afghan EFL instructors’ perceptions of English textbooks. Heliyon, 7(11), e08340. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e08340

Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press. Ur, P. (2005). A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge University Press.

Đã Xuất bản

25.06.2024

Cách trích dẫn

Nguyễn, T. H. N., & Đặng, T. N. A. (2024). Nhận thức của giáo viên tiếng Anh tiểu học về việc sử dụng sách giáo khoa trong Chương trình giáo dục phổ thông 2018: Nghiên cứu trường hợp tại tỉnh Ninh Bình. Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 6), 197–202. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2271

Số

Chuyên mục

Các bài báo

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả