Thực trạng quản lí hoạt động giáo dục hành vi giao tiếp văn hoá cho học sinh ở các trường tiểu học thành phố Hà Nội theo tiếp cận phối hợp
Tóm tắt
Cultural communication behavior education plays an important role in the comprehensive development of primary school students, contributing to creating a favorable environment for teaching and educational activities. To improve the effectiveness of educating students on cultural communication behavior, the management of this activity needs to be paid attention to in primary schools. The article analyzes the current status of managing cultural communication behavior education activities for students in primary schools in Hanoi city, including: managing the implementation of goals; content; method; form; assessment and conditions supporting educational activities. The results obtained from the survey are an important basis for proposing measures to manage cultural communication behavior education for students at primary schools in the study area.
Tài liệu tham khảo
Đặng Quốc Bảo (2006). Quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.
Đặng Thị Lệ Tâm (2020). Giáo dục văn hóa giao tiếp cho học sinh tiểu học qua môn Tiếng Việt ở các tỉnh miền núi phía Bắc Việt Nam. Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, 25, 54-59.
Kramsch, C., & Wang, Y. (2010). Managing intercultural communication behavior in global education. In J. Blackburn & C. Kramsch (Eds.), Language and Culture in Global Education (pp. 1-20). Routledge.
Mỵ Giang Sơn (2021). Phát triển năng lực ứng xử văn hóa và năng lực giáo dục văn hóa ứng xử cho giáo viên phổ thông. Tạp chí Giáo dục, 495, 52-55.
Nguyễn Dục Quang, Nguyễn Thị Ngọc Hà (2018). Nghiên cứu về văn hóa ứng xử học đường và giáo dục văn hóa ứng xử học đường. Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, 2, 14-17.
Stephan, W. G., & Stephan, C. W. (1992). Managing cultural communication behavior in educational organizations: Problems and strategies. In M. A. Douds, C. Anastasiou, & P. Barnes (Eds.), Communication Yearbook 15 (pp. 526-550). New York: Routledge.
Stewart, S. L., & Hamza, C. A. (2017). The Child and Youth Mental Health Assessment (ChYMH): An examination of the psychometric properties of an integrated assessment developed for clinically referred children and youth. Health Services Research, 17-82. http://.doi.org/10.1186/s12913-016-1970-9
Trần Kiểm (2016). Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .