Thực trạng xây dựng mô hình “Trường học hạnh phúc” ở một số trường trung học cơ sở thành phố Nha Trang, tỉnh Khánh Hòa
- Từ khóa:
- Building
- happy school
- secondary school
Tóm tắt
Building happy schools in general, and particularly in secondary schools, plays a critically important role in today's society. This article evaluates the current situation of building happy schools in some secondary schools in Nha Trang City, Khanh Hoa Province. Survey results conducted with 40 school administrators and 160 teachers show that the majority of administrators and teachers are aware of the role and significance of building happy schools for both individual development and the overall development of the school. Moreover, the implementation of relevant activities is consistently carried out, with frequent forms of execution, and supportive conditions at a fairly good extent. However, there remain certain limitations in the implementation of activities, methods, and supportive conditions in the current efforts to build happy schools.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2019). Công văn số 2033/BGDĐT-NGCBQLGD ngày 13/5/2019 về việc chỉ đạo, triển khai Kế hoạch nâng cao năng lực ứng xử sư phạm, đạo đức nhà giáo.
Cross, M. P., Hofschneider, L., Grimm, M., & Pressman, S. D. (2018). Subjective well-being and physical health. Handbook of well-being, 472-489.
Huỳnh Văn Sơn, Hồ Ngọc Kiều (2023). Thực trạng nhận thức về xây dựng “trường học hạnh phúc” tại các trường trung học phổ thông tỉnh Long An. Tạp chí Giáo dục, 23(15), 45-51.
Kovich, M. K., & Simpson, V. L. (2019). Well-being and college success of undergraduate students. Building Healthy Academic Communities Journal, 3(2), 59-65.
Lyubomirsky, S., King, L., & Diener, E. (2005). The benefits of frequent positive affect: Does happiness lead to success?. Psychological Bulletin, 131(6), 803-855.
Nguyen, N. P., & Le, V. T. (2021). Teachers’ awareness of happy schools with UNESCO items: a case study of a primary school in Hanoi, Vietnam. Educational Sciences, 64(2), 38-37. https://doi.org/10.31276/VMOSTJOSSH
Nguyễn Võ Anh, Nguyễn Thị Ngọc Xuân (2023). Nhận thức của giáo viên phổ thông về các tiêu chí xây dựng trường học hạnh phúc. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 20(12), 2221-2230.
UNESCO (2016). Happy Schools! A Framework for Learner Well-being in the Asia-Pacific. UNESCO Bangkok.
Viện Tâm lí Việt - Pháp (2019). Vì sao cần phải xây dựng trường học hạnh phúc? https://tamlyvietphap.vn/tin-tuc/visao-can-phai-xay-dung-truong-hoc-hanh-phuc-2269-32584-article.html
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .