Biện pháp dạy học tiểu phẩm piano nhằm phát triển kĩ thuật piano và năng lực thực hành âm nhạc cho học sinh: Nghiên cứu trường hợp tại Cung Thiếu nhi Hà Nội
Tóm tắt
Hanoi Children's Palace is one of the leading centers for art and cultural education for children, contributing to nurturing them to become worthy masters of the heroic and thousand-year-old capital. At the Children's Palace, piano is the field that many parents choose to register their children to study because of the great benefits in the comprehensive development of children. Currently, the piano teaching program is mostly small pieces for non professionals; the teaching program does not focus on basic techniques. The article summarizes the practice of teaching piano at Hanoi Children's Palace, analyzes the advantages and suitability of choosing Schumann's “For the Young Op. 68” Album for teaching piano at the stage of creating a solid foundation for students. Adding Schumann's “For the Young Op. 68” Album will help diversify learning materials; help teachers have more diverse and attractive teaching tools; help students be equipped with solid basic piano techniques, musical expression ability, improve musical perception to thereby develop a passion for music.
Tài liệu tham khảo
Daverio, J. (1997). Robert Schumann: Herald of a “New Poetic Age”. Oxford University Press.
Ernest Val de Velde (2008). Methode Rose (Ngô Ngọc Thắng, Hoàng Dũng dịch và chú giải). NXB Đà Nẵng. Lê Dũng (2017). Piano cho thiếu nhi - Tuyển tập 220 tiểu phẩm nổi tiếng (Phần 1, 2, 3, 4). NXB Dân trí.
Nguyễn Thị Nhung (1988). Giảng nhạc. Nhạc viện Hà Nội. Nguyễn Thị Nhung (2018). Giáo dục âm nhạc và phát triển năng lực nghệ thuật. NXB Giáo dục Việt Nam.
Phạm Viết Vượng (2014). Giáo dục học. NXB Đại học Sư phạm.
Suzuki, S. (1996). Suzuki Piano School (tập 1, 2, 3, 4, 5). NXB Nhạc Alfred, Nhật Bản.
Tạ Quang Đông (2014). Một số hình thức kĩ thuật cơ bản của nghệ thuật chơi đàn piano. NXB Âm nhạc.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .