Thực trạng quản lí học tập kết hợp của sinh viên Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh

Các tác giả

  • Lê Thanh Hải Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
  • Phạm Ngọc Tiên Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

Along with the general trend of the world, using the blended learning model has become an inevitable trend in the context of current educational innovation and is an effective teaching method, applied by many higher education institutions. This study clarifies the current situation of blended learning management of students at Ho Chi Minh City University of Education. The survey results show that the school has paid attention to the management of blended learning of students. In particular, the work of Planning blended learning is implemented at the level of “Regular” with the implementation efficiency at the level of “Good”. The work of Organizing, Directing, Inspecting and Evaluating blended learning has the implementation level of “Regular” and the implementation efficiency at the level of “Fair”. Besides, there are still some contents of blended learning management of students that have not achieved optimal efficiency. The results of the current survey will be the basis for us to propose appropriate solutions to improve the effectiveness of blended learning management at schools in future studies.

Tài liệu tham khảo

Babaeva, V., & Khasanova, K. (2020). Blended learning - education of the third generation. Theoretical & Apped Science.

Bateman, T. S., & Snell, S. A. (2013). Management: Leading & collaborating in a competitive world (10th ed.). McGraw-Hill.

George-Walker, D., & Keeffe, M. (2010). Self - determined blended learning: a case study of blended learning design. Higher Education Research & Development, 29(01), 1-13.

Graham, C. R. (2019). Current Research in Blended Learning. Handbook of Distance Education, 4, 173-188.

Lê Thái Hùng, Nguyễn Thị Phương Vy, Hà Vũ Hoàng (2021). Hiệu quả của hoạt động học tập kết hợp ở bậc đại học: Nghiên cứu tại Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội. Tạp chí Khoa học Đại học Tân Trào, 23, 6-14.

Lloyd, R., & Aho, W. (2020). The four functions of management: An essential guide to management principles. In Management Open Educational Resources.

Trần Kiểm (2004). Khoa học quản lí giáo dục - Một số vấn đề lí luận và thực tiễn. NXB Giáo dục.

Trần Kiểm (2021). Những vấn đề cơ bản của Khoa học Quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.

Vũ Thái Giang, Nguyễn Hoài Nam (2019). Dạy học kết hợp - một hình thức phù hợp với dạy học đại học ở Việt Nam thời đại kỉ nguyên số. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 64(01), 165-177.

Đã Xuất bản

31.05.2025

Cách trích dẫn

Lê, T. H., & Phạm, N. T. (2025). Thực trạng quản lí học tập kết hợp của sinh viên Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 25(đặc biệt 4), 364–370. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3761

Số

Chuyên mục

Các bài báo