Thực trạng hứng thú học tập môn âm nhạc của học sinh lớp 4 và lớp 5: nghiên cứu tại thành phố Sóc Trăng, tỉnh Sóc Trăng
Tóm tắt
Music education plays a vital role in primary schools, help students develop aesthetic competence. However, the interest level among 4th and 5th graders in Soc Trang City varies significantly due to multiple influencing factors. The survey results indicate that student engagement in Music learning is inconsistent. While some students actively participate and show enthusiasm, others remain passive or uninterested. Contributing factors include teaching methods, curriculum content, technology integration, and infrastructure conditions. Enhancing student interest in Music requires innovative teaching approaches, diverse learning activities, and an improved educational environment that aligns with students' needs and preferences.
Tài liệu tham khảo
Ardian-Ariefa, & Isnanb, F. (2020). Children Songs as A Learning Media Used in Increasing Motivation and Learning Student in Elementary School. International Journal of Visual and Performing Arts, 2(1), 1-7. https://doi.org/10.31763/viperarts.v2i1.54
Bộ GD-ĐT (2018a). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Bộ GD-ĐT (2018b). Chương trình giáo dục phổ thông môn Âm nhạc (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TTBGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Lê Phương Nga, Trần Ngọc Lan (2015). Một số biện pháp tạo hứng thú học tập cho học sinh. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Tân Trào, 1(1), 46-58.
Nguyễn Văn Cường (2014). Lí luận dạy học hiện đại - Cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học. NXB Đại học Sư phạm.
Phạm Thị Thu Hà (2019). Dạy học cho học sinh tiểu học theo hướng phát triển năng lực. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Quy Nhơn, 13(2), 73-81.
Renninger, K. A., & Hidi, S. (2011). Revisiting the conceptualization, measurement, and generation of interest. Educational Psychologist, 46(3), 168-184. https://doi.org/10.1080/00461520.2011.587723
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .