Thực trạng quản lí hoạt động dạy học trực tuyến cho học sinh tiểu học Thành phố Hồ Chí Minh

Các tác giả

  • Nguyễn Hồng Lan Nghiên cứu sinh Quản lí Giáo dục, khóa 21.2, Trường Đại học Sài Gòn

Tóm tắt

Online teaching is considered a form of training that involves interaction between teachers and learners in a digital environment through information technology. In order to adapt to the 4.0 era, schools in Ho Chi Minh City have approached and invested in this learning method. Managing online teaching activities for primary school students in Ho Chi Minh City in the Internet environment is a “bridge” for forming an online teaching platform to serve people's lifelong learning activities of Ho Chi Minh City residents in general and primary school students in particular. The article evaluates the current situation of managing online teaching activities for city primary school students with a survey audience including 27 experts from the Department of Education and Training, 83 managers and 340 professional team leaders from 26 departments of public primary schools in Ho Chi Minh City. The research results are an important practical basis to help management entities at all levels propose effective and appropriate management measures in the future.

Tài liệu tham khảo

Baker, C., Gentry, J., & Larmer, W. (2016). A Model for Online Support in Classroom Management: Perceptions of Beginning Teachers. Administrative Issues Journal: Connecting Education, Practice, and Research, 6(1), 22-37.

Bộ GD-ĐT (2021). Thông tư số 09/2021/TT-BGDĐT ngày 30/3/2021 về quy định quản lí và tổ chức dạy học trực tuyến trong cơ sở giáo dục phổ thông và cơ sở giáo dục thường xuyên.

Hồ Thanh Bình, Nguyễn Xuân An (2022). Thực trạng quản lí dạy học trực tuyến cho học sinh tiểu học trong bối cảnh giãn cách xã hội. Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, 18(S1), 85-91.

Nguyễn Kim Đào (2020). Nghiên cứu sử dụng B-learning trong dạy học phần “Điện học” Vật lí 9 Trung học cơ sở. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế.

Phan Thị Bích Lợi (2021). Đề xuất quy trình thiết kế dạy học trực tuyến. Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, 42, 7-12.

Pribadi, L. A., Nurdin, D., & Rahyasih, Y. (2022). Implementation of Online Learning Management For Elementary School Students in Rural Times During The Covid-19 Pandemic. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 7(1), 98-109.

Sở GD-ĐT Thành phố Hồ Chí Minh (2022). Quyết định số 1270/QĐ-SGDĐT ngày 24/5/2022 về việc ban hành Kế hoạch triển khai tăng cường cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số của Ngành GD-ĐT Thành phố Hồ Chí Minh giai đoạn 2022-2025, định hướng đến năm 2030.

Tạ Thanh Trung, Lê Thị Thúy Quỳnh, Quản Minh Hòa, Nguyễn Triệu Vĩ (2022). Tác động của hình thức học trực tuyến đến hứng thú học tập của học sinh trung học phổ thông tại Việt Nam trong bối cảnh Covid-19. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, 17(2), 49-67.

Đã Xuất bản

04.04.2024

Cách trích dẫn

Nguyễn , H. L. (2024). Thực trạng quản lí hoạt động dạy học trực tuyến cho học sinh tiểu học Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 1), 171–176. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1579

Số

Chuyên mục

Các bài báo