Thực trạng ảnh hưởng từ hoạt động nghiên cứu khoa học của giảng viên tại các trường đại học địa phương khu vực Nam Bộ

Các tác giả

  • Lê Thị Thanh Thuỷ Nghiên cứu sinh Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

Reviewing the result is an important stage in the process of managing scientific research activities of lecturers at the university. At the local universities in the Southern region, the scientific research activities of the lecturers have made positive changes but has not created a breakthrough although the existing potential is quite large. Research through surveys and interviews with managers and lecturers at 7 local universities in the Southern region shows that the scientific research results of lecturers at the schools are still limited. In terms of output (scientific research products), output results (influence of scientific research activities) and impacts. This is a practical basis to help officials managers of policy-making schools, offering solutions to improve the effectiveness of scientific research activities of lecturers in accordance with the actual situation and development trend of school.

Tài liệu tham khảo

Aron, A., Melinat, E., Aron, E. N., Vallone, R. D., & Bator, R. J. (1997). The experimental generation of interpersonal closeness: A procedure and some preliminary findings. Personality and Social Psychology Bulletin, 23(4), 363-377. https://doi.org/10.1177/0146167297234003

Lê Duy Nhã (2021). Vận dụng tiếp cận quản lí theo kết quả trong quản lí hoạt động nghiên cứu khoa học của giảng viên tại trường đại học. Tạp chí Giáo dục, 510, 37-43.

Lê Thị Thanh Thuỷ (2021). Hoạt động nghiên cứu khoa học của giảng viên tiếp cận quản lí theo kết quả (RBM). Tạp chí Thiết bị giáo dục, 246, 75-77.

Mintrom, M. (2008). Managing the research function of the university: pressures and dilemmas. Journal of Higher Education Policy and Management, 30(3), 231-244. https://doi.org/10.1080/13600800802155028

Peters, S. J., Jordan, N. R., Adamek, M., & Alter, T. R. (2006). Engaging campus and community: The practice of public scholarship in the state and land-grant university system. Washington DC: Kettering Foundation Press.

Rhodes, F. (2001). The creation of the future: The role of the American university. New York: Cornell University Press.

Salmi, J. (2009). The Challenge of Establishing World-Class Universities. Washington DC: The World bank. https://doi.org/10.1596/978-0-8213-7865-6

Trần Mai Ước (2013). Nghiên cứu khoa học của giảng viên - yếu tố quan trọng góp phần nâng cao đào tạo tại các trường Đại học trong giai đoạn hiện nay. Bản tin Khoa học và Giáo dục - Học viện Báo chí và Tuyên truyền. https://ajc.hcma.vn/Pages/nghien-cuu-khoa-hoc.aspx?CateID=679&ItemID=3550

Vũ Cao Đàm (2021). Giáo trình Phương pháp luận nghiên cứu khoa học. NXB Giáo dục Việt Nam.

Đã Xuất bản

14.08.2024

Cách trích dẫn

Lê, T. T. T. (2024). Thực trạng ảnh hưởng từ hoạt động nghiên cứu khoa học của giảng viên tại các trường đại học địa phương khu vực Nam Bộ. Tạp Chí Giáo dục, 24(đặc biệt 9), 259–264. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2230

Số

Chuyên mục

Các bài báo