Vai trò của tập thể sư phạm ở trường đại học trong quản lí hoạt động học tập của sinh viên
Tóm tắt
Learning activities are purposeful and planned efforts aimed at acquiring knowledge, skills, and professional attitudes among university students. Managing student learning activities is a process involving purposeful interventions by administrators and faculty members to support students' holistic development. The academic staff collective (ASC), including faculty, administrators, and support staff, plays a crucial role in fostering a positive learning environment and assisting students. Their role in managing student learning activities includes: educating students on the objectives and motivations for learning, guiding them in developing study plans, helping them identify learning content, and facilitating various supportive activities such as disseminating regulations, training objectives, curricula, extracurricular activities, and financial assistance. This article aims to identify the specific role of the ASC in managing students' learning activities in order to enhance the quality of education at universities. The ASC at the university plays a key role in improving the quality of training and managing learning activities. Their dedication, responsibility and enthusiasm are key factors in creating a quality and effective educational environment.
Tài liệu tham khảo
Ambrose, S. A. (2010). How Learning Works: 7 Research-Based Principles for Smart Teaching. Jossey-Bass.
Ban Bí thư Trung ương Đảng (2011). Hồ Chí Minh toàn tập (tập 1). NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Bộ GD-ĐT (2016). Thông tư số 10/2016/TT-BGDĐT ngày 05/4/2016 ban hành Quy chế công tác sinh viên đối với chương trình đào tạo đại học hệ chính quy.
Covey, S. R. (2020). The 7 habits of highly effective people. Simon & Schuster.
Darling-Hammond, L., Baratz-Snowden, J. (2012). Người thầy giỏi ở mọi lớp học (Lê Thị Cẩm dịch). NXB Giáo dục Việt Nam.
Deporter, B., Hernacki, M. (2005). Phương pháp học tập siêu tốc. NXB Tri thức.
Hoàng Phê (2020). Từ điển tiếng Việt. NXB Hồng Đức.
Hoàng Thị Vân, Hồ Văn Dũng (2020). Thực trạng quản lí xây dựng tập thể sư phạm tích cực ở trường trung học phổ thông quận Tân Phú, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 65(9), 99-108.
Huỳnh Thanh Phong (2024). Thực trạng quản lí hoạt động học tập của sinh viên Trường Cao đẳng Y tế Cần Thơ. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Đồng Tháp, 13(03S), 318-227.
Landsberger, J. (2008). Học tập cũng cần chiến lược. NXB Lao động - Xã hội.
Ngô Quang Thắng (2016). Biện pháp quản lí hoạt động học tập của sinh viên Trường Sĩ quan tăng thiết giáp đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục. Tạp chí Giáo dục, 400, 30-33; 49.
Nguyễn Minh Sang (2022). Cơ sở lí luận về quản lí hoạt động học tập của sinh viên khối ngành Kĩ thuật - Công nghệ ở trường Đại học đáp ứng chuẩn đầu ra theo tiếp cận CDIO. Tạp chí Giáo dục, 22(20), 42-47.
Nguyễn Văn Tuân (2023). Một số nghiên cứu về cộng tác đào tạo giáo viên giữa trường sư phạm với trường phổ thông và vấn đề đặt ra hiện nay. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Thái Nguyên, 228(04), 340-348.
Quốc hội (2019). Luật Giáo dục. Luật số 43/2019/QH14, ban hành ngày 14/6/2019.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .