Tác động của chuyển đổi số trong hoạt động dạy và học ở đại học: Một nghiên cứu tại Trường Đại học Sư phạm Hà Nội
Tóm tắt
The Digital Transformation in education has significantly impacted language teaching, particularly in teaching French as a foreign language, the case of the Faculty of French, Hanoi National University of Education. This paper explores the application of digital tools, artificial intelligence (AI), and blended learning in French language teaching, highlighting their effects on enhancing students’ autonomy, critical thinking, and communication skills. While digital transformation offers numerous advantages, such as increased flexibility and access to learning resources, it also presents challenges. This study addresses these challenges and provides insights into optimizing digital solutions for language education.
Tài liệu tham khảo
Bicknell, J., Johnson, T., & Tam, K. (2021). The Challenges of Online Assessment in Higher Education. Journal of Educational Technology, 18(3), 123-135.
Bộ Thông tin và Truyền thông (2020). Chương trình chuyển đổi số quốc gia đến 2025, tầm nhìn 2030. NXB Thông tin và Truyền thông.
Bùi Trọng Tài, Nguyễn Minh Tuấn (2024). Nghiên cứu ảnh hưởng của trí tuệ nhân tạo trong giáo dục tới hoạt động học tập của sinh viên. Tạp chí Giáo dục, 24(10), 6-11.
Garrison, D. R., & Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education, 7(2), 95-105. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2004.02.001
Johnson, D. (2022). The Role of Blended Learning in Developing Critical Thinking and Collaboration Skills in Higher Education. Journal of E-Learning Studies, 12(1), 78-92.
Lê Thị Phương, Trần Hoàng Minh (2021). Ứng dụng học trực tuyến trong giảng dạy ngoại ngữ tại Đại học Quốc gia Hà Nội. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 17(3), 120-135.
McCarthy, J. (2023). The Impact of AI on Language Learning: Applications and Challenges. Journal of Digital Education, 15(3), 100-115.
Nguyễn Thanh Hương (2023). Sử dụng công cụ dịch tự động trong giảng dạy ngôn ngữ: đánh giá cách thực hành tốt nhất. Tạp chí Ngôn ngữ học ứng dụng, 22(2), 150-165.
Smith, A. (2021). Blended Learning and Student Engagement: A Comparative Study in Language Education. Educational Review, 14(4), 301-319.
Sun, L. (2020). The Effectiveness of E-Learning Platforms in Higher Education: Case Studies and Trends. Journal of Digital Learning, 10(2), 45-60.
UNESCO (2022). Blended Learning and Digital Transformation in Higher Education: Challenges and Opportunities. UNESCO Education Report. https://unesco.org/reports/digital-learning
Vesselinov, R., & Grego, J. (2021). Duolingo Effectiveness Study: Analyzing the Impact of Gamified Language Learning on Skill Acquisition. Language Learning Journal, 20(4), 110-125.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .