Phát triển kĩ năng dạy học STEM môn Toán cho giáo viên tiểu học
Tóm tắt
Faced with the need for fundamental and comprehensive innovation in education and training, the integration of STEM education into primary school mathematics teaching is increasingly receiving attention in order to contribute to the formation and development of comprehensive capacity for students. In that trend, primary school teachers need to be equipped with appropriate skills to design and organize STEM-oriented teaching activities, helping students access knowledge associated with practice and interdisciplinary. This study presents a number of core skills that primary school teachers need to develop to teach STEM-oriented mathematics; from there, 5 solutions are proposed to develop STEM teaching skills in mathematics for primary school teachers. The solutions are not only practical but also orient teacher training in an integrated and creative direction, suitable for the requirements of current educational innovation. This is an important basis for improving the quality of the teaching staff, contributing to the successful implementation of STEM education in primary schools.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TTBGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Bộ GD-ĐT (2023). Tài liệu tập huấn triển thực hiện giáo dục STEM cấp tiểu học tiếp cận theo Chương trình giáo dục phổ thông 2018.
Chesky, N. Z., & Wolfmeyer, M. R. (2015). Philosophy of STEM education: A critical investigation. Palgrave Macmillan.
Hoàng Thị Thu (2020). Phát triển năng lực dạy học STEM cho giáo viên tiểu học. Tạp chí Giáo dục, 489, 45-48.
Lê Huy Hoàng (2021). Giáo dục STEM trong Chương trình giáo dục phổ thông 2018: định hướng và tổ chức thực hiện. Tạp chí Giáo dục, 516, 1-6.
Nguyễn Thị Hương (2021). Phát triển năng lực dạy học tích hợp STEM cho giáo viên tiểu học - Thực trạng và giải pháp. Tạp chí Giáo dục, 501, 40-43.
Nguyễn Thị Thu Thuỷ (2023). Bồi dưỡng năng lực dạy học tích hợp STEM của giáo viên trung học cơ sở. Luận án tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Sanders, M. (2009). STEM, STEM education, STEMmania. The Technology Teacher, 68(4), 20-26.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .









