Một số biện pháp nâng cao hiệu quả hoạt động cố vấn học tập cho giảng viên: nghiên cứu tại Trường Đại học Đồng Tháp

Các tác giả

  • Phạm Minh Giản Trường Đại học Đồng Tháp
  • Cao Dao Thép Trường Đại học Đồng Tháp

Tóm tắt

Education in the age of Industry 4.0 embraces rapid changes both in teaching and learning, in which the learners are allowed to approach and apply what they have achieved into real life effectively. Using the combination of a questionnaire and in-depth interviews with individuals including academic advisors, students, educational managers; and group interviews to evaluate the current situation of learning consulting activities, the author suggests some solutions to enhance the effectiveness of this task among teachers at Dong Thap University in response to the requirements of the fourth industrial revolution in education. The research results contribute to the current situation evaluation, serving as a premise for the possible solutions to develop learning consulting competency of teachers at Dong Thap University.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2007). Quyết định số 43/2007/QĐ-BGDĐT ngày 15/08/2007, ban hành Quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo học chế tín chỉ.

Fisk, P. (2017). Education 4.0… the future of learning will be dramatically different, in school and throughout life. http://www.thegeniusworks.com/2017/01/future-education-young-everyone-taught-together

Hussin, A. A. (2018). Education 4.0 made simple: Ideas for teaching. International Journal of Education and Literacy Studies, 6(3), 92-98.

Mpofu, J., & Shumba, A. (2012). Challenges faced by students with special educational needs in early childhood development centers in Zimbabwe as perceived by ECD trainers and parents. The Anthropologist, 14(4), 327-338.

Mutepfa, M. M., Mpofu, E., & Chataika, T. (2007). Inclusive education in Zimbabwe: Policy, curriculum, practice, family, and teacher education issues. Childhood Education, 83(6), 342-346.

Nguyễn Như An (2019). Thực trạng hoạt động của cố vấn học tập ở Trường Đại học Vinh. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 2 tháng 5, 79-83; 225.

Nguyễn Thị Bích Thuận, Nguyễn Ngọc Trân (2018). Vai trò của cố vấn học tập trong việc nâng cao chất lượng học tập của sinh viên tại Trường Đại học Đồng Tháp. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 9, 54-58.

Nguyễn Thị Hằng Phương (2013). Kĩ năng tư vấn của cố vấn học tập trong các trường đại học. Luận án tiến sĩ chuyên ngành Tâm lí học, Học viện Khoa học xã hội - Viện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam.

Shadreck, M. (2012). Bachelor of education in-service teacher trainees' perceptions and attitudes on inclusive education in Zimbabwe. Asian Social Science, 8(13), 227-232.

Trần Thị Minh Đức, Kiều Anh Tuấn. (2012). Cố vấn khoa học trong các trường đại học. Tạp chí Khoa học: Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội, 28, 23-32.

Trường Đại học Đồng Tháp (2015). Quyết định số 939/QĐ-ĐHĐT ngày 6/11/2015 của Hiệu trưởng Trường Đại học Đồng Tháp về Quy định Tổ chức và Quản lí hoạt động cố vấn học tập.

Tải xuống

Đã Xuất bản

07.02.2023

Cách trích dẫn

Phạm , M. G., & Cao , D. T. (2023). Một số biện pháp nâng cao hiệu quả hoạt động cố vấn học tập cho giảng viên: nghiên cứu tại Trường Đại học Đồng Tháp . Tạp Chí Giáo dục, 23(3), 41–47. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/642

Số

Chuyên mục

Các bài báo