Ảnh hưởng của cơ sở hạ tầng công nghệ thông tin đến hiệu quả giáo dục cho người dân tộc thiểu số khu vực miền Trung - Tây Nguyên
Tóm tắt
In the context that the world is entering the industrial revolution 4.0, Vietnam is forced to make changes to adapt to the requirements set forth for sustainable development. The educational effectiveness for 53 ethnic minorities already has a gap compared to the majority, but with the strong impact of the IT platform, the Government's educational effectiveness for ethnic minorities in Vietnam is increasing day by day. becomes more and more important and urgent issue that needs to be researched and propose policy. This study was conducted to find scientific evidence between accessibility to IT infrastructure and educational effectiveness for ethnic minorities in Vietnam. At the same time, suggestions to consult for ethnic minority education policy to achieve the goal of the 2030 Agenda for Sustainable Development “Give everyone equal opportunities and leave no one behind” are provided
Tài liệu tham khảo
Blurton, C. (2002). Định hướng mới của sử dụng ICT trong giáo dục. http://www.unesco.org/education/educprog/lwf/dl/edict.pdf
Haddad, W. (1994). The Dynamics of Education Policymaking: Case Studies of Burkina Faso, Jordan, Peru, and Thailand. EDI Development Policy Case Series, Analytical Case Studies No. 10. Washington DC: The World.
Nguyễn Thu Trang (2022). Sự tham gia của người phụ nữ dân tộc thiểu số trong chương trình Ocop bối cảnh công nghệ 4.0. Kỉ yếu Hội thảo “Phụ nữ sáng tạo khởi nghiệp trong bối cảnh bình thường mới”, Học viện Phụ nữ Việt Nam, 14-19.
Quốc hội (2006). Luật Công nghệ thông tin. Luật số 67/2006/QH11, ban hành ngày 29/6/2006.
Trần Trung, Phạm Đức Bình, Nghiêm Thị Thanh, Lã Phương Thuý (2020). Các công nghệ nền tảng của Cách mạng công nghiệp 4.0 và tác động đến phát triển nhân lực dân tộc thiểu số ở Việt Nam. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 35, 22-28.
Ủy ban Dân tộc, Tổng cục Thống kê (2019). Kết quả điều tra thu thập thông tin về thực trạng kinh tế - xã hội của 53 dân tộc thiểu số. NXB Thống kê.
Victoria, L. T. (2005). Công nghệ thông tin và truyền thông (ICT) trong giáo dục. https://www.unapcict.org/sites/default/files/2019-01/eprimer-edu-vietnamese-version.pdf
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .