Xây dựng công cụ hỗ trợ sinh viên tự học môn Vẽ kĩ thuật xây dựng

Các tác giả

  • Đặng Lê Trầm Hương Trường Đại học Bách khoa - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh
  • Nguyễn Thanh Vân Trường Đại học Bách khoa - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh
  • Nguyễn Thị Kim Uyên Trường Đại học Bách khoa - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

Nowadays, self-study of students taking technical drawing courses is still limited due to the lack of learning support tools that are fundamentally needed for the improvement of students’ spatial thinking ability, especially for students majoring in Civil Engineering who need to understand the model of structures on construction drawings. In addition, students need instructions to be able to master a Computer-aided design (CAD) for designing and construction future projects. In this study, interactive videos were considered crucial learning materials, which means it is essential for students to carefully review all of the content in these videos before attending each section. The quizzes were created to correspond to the content covering in the interactive videos in order for students to assess their understanding of the lesson. In regard to promoting Blended E-learning, using the BKel website allows lecturers to create a learning environment in which regular interactions between lecturers and their students are maintained through media such as interactive videos, quizzes.

Tài liệu tham khảo

Chedi, J. M. (2015). Technical drawing/graphic skills acquisition for teaching and learning and challenges in technology education. ATBU Journal of Science, Technology and Education, 3(3), 128-133.

Indera, I. M. & Affandi, H. (2017). A Case Study of Autocad 2D Engineering Drawing Performance Among Furniture and Product Design (BFPD) Students. In the 3rd International Conference on Education, Vol. 3. Kuala Lumpur, Malaysia, 49-57.

Nilsook, P., & Wannapiroon, P. (2012). Blended e-learning activities for the Information and Innovation Management course: Its outcomes of graduate students at Bangkok-Thonburi University. International E-learning Conference. Nonthaburi, Thailand, 179-185.

Speranza, D., Baronio, G., Motyl, B., Filippi, S., & Villa, V. (2017). Best practices in teaching technical drawing: Experiences of collaboration in three Italian Universities, in Advances on mechanics, design engineering and manufacturing. Springer, Cham, 903-913.

Toma Ana-maria & Oana Neculai (2017). A New Teaching Method of Technical Drawing. JIDEG 12(1):2, 47-53.

Trần Thị Huệ, Nguyễn Thị Kim Oanh (2020). Các nguyên tắc cơ bản để thiết kế khóa học ở đại học theo mô hình Blended learning hiệu quả. Tạp chí Giáo dục, 477, 18-22.

Vũ Thế Dũng (2020). E-Learning từ công cụ đến thay đổi toàn diện chất lượng giáo dục. Hội thảo khoa học Quốc gia “Phương pháp dạy học trực tuyến hiệu quả”, Đại học Quốc gia TP. Hồ Chí Minh, 127-130.

Đã Xuất bản

05.06.2021

Cách trích dẫn

Đặng , L. T. H., Nguyễn , T. V., & Nguyễn , T. K. U. . (2021). Xây dựng công cụ hỗ trợ sinh viên tự học môn Vẽ kĩ thuật xây dựng . Tạp Chí Giáo dục, 503(1), 24–28. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/143

Số

Chuyên mục

Các bài báo