Thực trạng phát triển khả năng tiền đọc viết cho trẻ 5-6 tuổi qua trải nghiệm tại các trường mầm non thành phố Huế, tỉnh Thừa Thiên Huế
Tóm tắt
Developing pre-reading and pre-writing capacities for 5-6 year old children is one of the important educational objectives in kindergartens, helping children develop comprehensively and especially preparing them for elementary school education. This content needs to be implemented regularly and integrated into different activities at preschools, especially through experiences. This study focuses on examining the current situation of developing pre-literacy abilities for 5-6 year old children through experiences at preschools in Hue city, Thua Thien Hue province. The research results are a practical basis to propose measures to improve the effectiveness of organizing the process of developing pre-literacy abilities for 5-6 year old children in preschools through experiences.
Tài liệu tham khảo
Barratt-Pugh, C., & Rohl, M. (2001). Literacy learning in the early years. Routledge eBooks. https://doi.org/10.4324/9781003116325
Bộ GD-ĐT (2021). Chương trình Giáo dục mầm non (ban hành kèm theo Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021).
Dewey, J. (1990). The School and Society. The University of Chicago.
Hoàng Thị Phương (chủ biên), Lã Thị Bắc Lý, Bùi Thị Lâm, Nguyễn Mạnh Tuấn, Nguyễn Thị Mỹ Dung, Vũ Thanh Vân (2018). Tổ chức hoạt động giáo dục theo hướng trải nghiệm cho trẻ ở trường mầm non. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Thị Hải Thanh (2017). Phát triển khả năng tiền đọc, viết qua hoạt động trải nghiệm với sách. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 12, 46-48; 132.
Nguyễn Thị Thu Hà (2021). Phát triển hứng thú “đọc” nhằm rèn luyện khả năng tiền đọc viết cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sài Gòn, 76, 67-74.
Quốc hội (2019). Luật Giáo dục. Luật số 43/2019/QH14, ban hành ngày 14/6/2019.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .