Sử dụng trò chơi trực tuyến trong dạy học học phần Anh văn 3 cho sinh viên đại học (khối không chuyên tiếng Anh)

Các tác giả

  • Ngô Phương Thùy Trường Đại học Công nghệ Thông tin và Truyền thông Thái Nguyên

Tóm tắt

Online games have long been used in English teaching, bringing efficiency both in terms of knowledge as well as creating a lively, exciting, and attractive learning environment for learners. Using online games has brought positive results in teaching, overcoming the monotony of traditional teaching methods. The research proposes the process of using online games in teaching English module 3 for university students and illustrates this process in teaching and practising grammar content “Present perfect simple tense” (English module 3) for university students. Teaching practice shows that using online games in teaching English subjects will help make lessons more lively and attractive, students will quickly remember, review and acquire knowledge naturally and excitedly.

Tài liệu tham khảo

Castillo, L. (2020). Using Digital Games for Enhancing EFL Grammar and Vocabulary in Higher Education. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 15(20), 116.

Cornillie, B., Thorne, S., & Desmet, P. (2020). A comprehensive survey of online gaming research. ACM Computing Surveys (CSUR), 53(6), 1-35.

Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., & Nacke, L. (2011). From Game Design Elements to Gamefulness: Defining Gamification. Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments.

Gee, J. P. (2003). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy. ACM Computers in Entertainment, October 2003, BOOK01.

Jorge, F. F. F. (2015). Using gamification to enhance second language learning. Digit Educ Rev., 27, 32-54.

Nguyễn Ngọc Trâm (2003). Thiết kế và sử dụng trò chơi học tập nhằm phát triển khả năng khái quát hóa của trẻ mẫu giáo lớn. Luận án tiến sĩ Giáo dục học, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

Phạm Thị Hương, Phan Minh Ngọc (2022). Sử dụng trò chơi nhằm phát huy hứng thú học tập cho học sinh trong dạy học môn Sinh học ở trung học phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 18(11), 34-39. https://doi.org/ 10.15625/2615-8957/12211106

Renee, Y., & Tim, G. (2003). Using technology to help ESL/EFL students develop language skills. Internet TESL, 9(3), 1-5. http://iteslj.org/Articles/YbarraTechnology.html

Thorne, S. L., Black, R. W., & Sykes, J. M. (2009). Second language use, socialization, and learning in internet interest communities and online gaming. The Modern Language Journal, 93(s1), 802-821. https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.2009.00974.x

Đã Xuất bản

04.04.2024

Cách trích dẫn

Ngô , P. T. (2024). Sử dụng trò chơi trực tuyến trong dạy học học phần Anh văn 3 cho sinh viên đại học (khối không chuyên tiếng Anh). Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 1), 65–68. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1557

Số

Chuyên mục

Các bài báo