Quản lí thực hiện chương trình giáo dục ở các trường mầm non công lập tự chủ thành phố Hà Nội đáp ứng yêu cầu mô hình chất lượng cao

Các tác giả

  • Đinh Bích Hà Trường Mầm non Việt Triều Hữu nghị Hà Nội
  • Thân Văn Quân Học viện Chính trị - Bộ Quốc Phòng

Tóm tắt

In the face of the trend of international integration and the requirements of fundamental and comprehensive innovation in education, autonomous public schools are developing strongly under the model of high-quality schools. Accordingly, along with improving the quality of staff, facilities and services, improving the quality of educational program implementation management is an important factor that directly contributes to ensuring education quality, meeting high quality model requirements. However, the current management and implementation of educational programs in autonomous public preschools still have limitations and inadequacies. Therefore, on the basis of an overview of some theoretical and practical issues, the article proposes some basic solutions to improve the quality of management and implementation of educational programs in autonomous public preschools in Hanoi to meet high quality model requirements. The research results will help autonomous public preschools in Hanoi gradually meet the regulations of the Ministry of Education and Training, the requirements of a high-quality training model, suitable to the context currently.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 ban hành Chương trình giáo dục mầm non.

Đặng Quốc Bảo, Nguyễn Thành Vinh (2012). Quản lí nhà trường. NXB Giáo dục Việt Nam.

Hoàng Phê (chủ biên) Bùi Khắc Việt, Chu Bích Thu, Đào Thản, Hoàng Văn Hành, Lê Kim Chi, Nguyễn Minh Châu, Nguyễn Ngọc Trâm, Nguyễn Thanh Nga, Nguyễn Thuý Khanh, Nguyễn Văn Khang, Phạm Hùng Việt, Trần Cẩm Vân, Trần Nghĩa Phương, Vũ Ngọc Bảo, Vương Lộc (2003). Từ điển tiếng Việt. NXB Đà Nẵng - Trung tâm Từ điển học.

Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2010). Đại cương khoa học quản lí. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Nguyễn Văn Giao, Nguyễn Hữu Quỳnh, Vũ Văn Tảo, Bùi Hiền (2001). Từ điển Giáo dục học. NXB Từ điển Bách khoa. Nguyễn Văn Khôi (2013). Phát triển chương trình giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.

Quốc hội (2019). Luật Giáo dục. NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

Trần Kiểm (2015). Những vấn đề cơ bản của Khoa học quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.

Đã Xuất bản

04.04.2024

Cách trích dẫn

Đinh , B. H., & Thân , V. Q. (2024). Quản lí thực hiện chương trình giáo dục ở các trường mầm non công lập tự chủ thành phố Hà Nội đáp ứng yêu cầu mô hình chất lượng cao. Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 1), 129–135. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1572

Số

Chuyên mục

Các bài báo