Thực trạng kĩ năng nghe và nói tiếng Anh của sinh viên ngành Du lịch: Điển cứu tại Trường Đại học Khoa học xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh

Các tác giả

  • Trần Đình Khang Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh
  • Đỗ Anh Kiệt Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

English listening and speaking skills not only play a crucial role in the era of globalization but are also significant for the success and professional competence of students majoring in Tourism. In this study, the author conducted research at the Tourism Department, University of Social Sciences and Humanities, National University Ho Chi Minh City. With the quantitative approach, the author collected 539 questionnaires out of a total of 817 students. The research shows most students rate their English listening and speaking skills as average. The percentage of students without certification accounts for over 80%. On that basis, the article proposes a number of solutions to improve students' English listening and speaking skills such as preparing English certificates, designing more in-depth English modules, enhancing novelty and effective in teaching methods, regularly evaluating and improving student awareness.

Tài liệu tham khảo

Al-Eiadeh, A. R., Al-Sobh, M. A., Al-Zoubi, S. M., & Al-Khasawneh, F. (2016). Improving English language speaking skills of Ajloun National University students. International Journal of English and Education, 5(3), 181-195.

Alzamil, J. (2021). Listening skills: Important but difficult to learn. Arab World English Journal (AWEJ), 12. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3952957

Bashir, M., Azeem, M., & Dogar, A. H. (2011). Factor effecting students’ English speaking skills. British Journal of Arts and Social Sciences, 2(1), 34-50.

Boonkit, K. (2010). Enhancing the development of speaking skills for non-native speakers of English. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1305-1309. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.191

Ghany, S. Y. A., & Latif, M. M. A. (2012). English language preparation of tourism and hospitality undergraduates in Egypt: Does it meet their future workplace requirements?. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 11(2), 93-100. https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2012.05.001

Hoàng Văn Sáu, Dương Công Đạt (2020). Thực trạng và giải pháp để cải thiện kĩ năng nghe hiểu tiếng Anh tại Trường Đại học Công nghệ thông tin và Truyền thông - Đại học Thái Nguyên. TNU Journal of Science and Technology, 225(07), 531-536.

Osborn, S., Osborn, M., & Osborn, R. (2008). Public speaking guidebook. Boston: Pearson.

Parmawati, A., & Inayah, R. (2019). Improving students’ speaking skill through English movie in scope of speaking for general communication. Eltin Journal: Journal of English Language Teaching in Indonesia, 7(2), 43-53. https://doi.org/10.22460/eltin.v7i2.p43-53

Saragih, D., Batubara, O. P., Halawa, V. P. A., Sipayung, S. R., & Napitupulu, S. (2022). Strategies to improve speaking skill for tourism students. AKSELERASI: Jurnal Ilmiah Nasional, 4(1), 1-7.

Tạ Nhật Ánh, Tạ Thị Tú Anh, Nguyễn Bích Phương (2013). Thực trạng kĩ năng nói tiếng Anh theo chủ đề của sinh viên năm thứ nhất, Khoa Sư phạm tiếng Anh, Trường Đại học Ngoại ngữ - Đại học Quốc gia Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, 315, 53-55.

Trương Trần Minh Nhật (2018). Thực trạng kĩ năng nói tiếng Anh và đề xuất một số hoạt động tự rèn luyện nói tiếng Anh ngoài lớp học cho sinh viên chuyên ngành kĩ thuật Trường Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 435, 54-59.

Vũ Kiều Hạnh (2020). Nghiên cứu kĩ năng giao tiếp tiếng Anh của sinh viên năm cuối tại Đại học Thái Nguyên: Thực trạng và giải pháp. TNU Journal of Science and Technology, 225(15), 181-186.

Đã Xuất bản

16.05.2024

Cách trích dẫn

Trần, Đình K., & Đỗ, A. K. (2024). Thực trạng kĩ năng nghe và nói tiếng Anh của sinh viên ngành Du lịch: Điển cứu tại Trường Đại học Khoa học xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 3), 237–242. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1834

Số

Chuyên mục

Các bài báo