Thực trạng và đề xuất giải pháp quản lí hoạt động đánh giá kết quả học tập của sinh viên ngành Du lịch theo tiếp cận năng lực tại một số trường đại học các tỉnh miền Bắc

Các tác giả

  • Phạm Thị Mỹ Đức Phân hiệu Đại học Thái Nguyên tại tỉnh Lào Cai

Tóm tắt

In recent years, the training of tourism human resources at universities in the Northern Delta region has made an important contribution to the development of the tourism industry. Managing activities to evaluate the learning outcomes of students majoring in Tourism according to the competency approach, focusing on managing the assessment of students' ability to apply knowledge to solve real-life situations, from that contributes to improving students' competence and helping the school achieve its training goals, is an important requirement. The article introduces some related concepts and provides an overview of the management of student learning outcomes; proposes 05 solutions to improve the effectiveness of assessing the learning outcomes of Tourism students according to the competency approach at universities in the Northern region. The research can be considered a document to help leaders of universities in the Northern region with training in Tourism as well as other researchers refer to practical problems and ideas to overcome difficulties and problems. In this work, we aim to contribute to improving the competency of tourism industry personnel in the current context.

Tài liệu tham khảo

Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J., & Wittrock, M. C. (2011). Classroom Assessment: Concepts and Applications.

Bùi Minh Hiền, Vũ Ngọc Hải, Đặng Quốc Bảo (2011). Quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.

Daft, R. L., Murphy, J., & Willmott, H. (2010). Organization theory and design. South-Western Cengage Learning.

Đảng Cộng sản Việt Nam (2017). Nghị quyết số 08-NQ/TW ngày 16/01/2017 về phát triển du lịch trở thành ngành kinh tế mũi nhọn. Darling-Hammond, L., Adamson, F., & Abedi, J. (2010). Beyond basic skills: The role of performance assessment in achieving 21st century standards of learning (p. 52). Stanford Center for Opportunity Policy in Education. Glaser, R., Chudowsky, N., & Pellegrino, J. W. (Eds.). (2001). Knowing what students know: The science and design of educational assessment. National Academies Press.

Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2010). Đại cương khoa học quản lí. NXB Khoa học xã hội.

Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2012). Quản lí giáo dục một số vấn đề lí luận và thực tiễn. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Popham, W. J. (2018). Classroom assessment: What teachers need to know. Pearson.

Robbins, S. P., Coulter, M., & DeCenzo, D. A. (2017). Fundamentals of Management: Management Myths Debunked! Pearson.

Trần Thị Tuyết Oanh (2014). Đánh giá kết quả học tập. NXB Đại học Sư phạm.

Đã Xuất bản

16.05.2024

Cách trích dẫn

Phạm, T. M. Đức. (2024). Thực trạng và đề xuất giải pháp quản lí hoạt động đánh giá kết quả học tập của sinh viên ngành Du lịch theo tiếp cận năng lực tại một số trường đại học các tỉnh miền Bắc. Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 3), 243–249. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1835

Số

Chuyên mục

Các bài báo