Đánh giá hệ thống hỗ trợ học tập cá nhân hóa dựa trên phong cách học tập trong môi trường trực tuyến của sinh viên Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội

Các tác giả

  • Nguyễn Hoà Huy Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội
  • Nguyễn Việt Anh Trường Đại học Công nghệ - Đại học Quốc gia Hà Nội

Tóm tắt

Personalization of learning is an inevitable trend in the context of the 4th Industrial Revolution. Using a personalized learning support system based on learning style has helped improve student learning outcomes. This study provides the experimental results of a personalized learning support system based on learning style in an e-Learning environment for 246 students of the University of Education- Vietnam National University, Hanoi. The entrance test results show that the difference between students in the control and experimental classes was not significant. However, the evaluation results and comments indicate that using a personalized learning support system based on learning style helped improve student learning outcomes in the course Introduction to Educational Technology and Information and Communication Technology (ICT) application in Education. This experiment result is the basis for further research on this issue with special attention to the above system to eventually improve students’ learning outcomes.

Tài liệu tham khảo

BlueJurnes, W., & Gurdner, D. L. (1995). Learning styles: Implications for distance learning. New Directions for Adult and Continuing Education, 67.

Datareportal. (2022). Digital 2022: Vietnam. Digital 2022: Vietnam. https://datareportal.com/reports/digital-2022-vietnam

Dewey, J. (1915). The School and Society (Chicago, University of Chicago). Press.

Dewey, J. (1998). Experience and education (ed.). West Lafayette, Ind.: Kappa Delta Pi.

Duff, A., & Duffy, T. (2002). Psychometric properties of honey & Mumford’s learning styles questionnaire (LSQ). Personality and Individual Differences, 33(1), 147-163.

Felder, R. M., & Henriques, E. R. (1995). Learning and teaching styles in foreign and second language education. Foreign Language Annals, 28(1), 21-31.

Honey, P., & Mumford, A. (1992). The Manual of Learning Styles (Maidenhead, Peter Honey Publications). In The Manual of Learning Styles.

Horton, W. (2011). E-learning by design. John Wiley & Sons.

Mason, R., & Rennie, F. (2006). Elearning: The key concepts. Routledge.

Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., & Bjork, R. (2008). Learning styles: Concepts and evidence. Psychological Science in the Public Interest, 9(3), 105-119.

Patrick, S., Kennedy, K., & Powell, A. (2013). Mean What You Say: Defining and Integrating Personalized, Blended and Competency Education. International Association for K-12 Online Learning.

U.S. Department of Education (2016). Future ready learning. 2016 National Education Technology Plan, 1-106.

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.08.2024

Cách trích dẫn

Nguyễn, H. H., & Nguyễn, V. A. (2024). Đánh giá hệ thống hỗ trợ học tập cá nhân hóa dựa trên phong cách học tập trong môi trường trực tuyến của sinh viên Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội. Tạp Chí Giáo dục, 24(15), 54–58. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2113

Số

Chuyên mục

Các bài báo